رشد تقاضا برای نفت ایران با رشد تقاضای جهانی/ نفت همچنان اقتصادی ترین و مقرون به صرفه ترین انرژی جهان است

ساعت: 13:17
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784748

این کارشناس بازار نفت در گفت و گو با دانا گفت;

نماینده سابق ایران در اوپک با اشاره به رشد تقاضای جهانی از افزایش تقاضا برای نفت ایران خبر داد و گفت: در حال حاضر اقتصادی ترین سوخت و انرژی ترین سوخت دنیا نفت است.

سید محمدعلی خطیبی نماینده سابق ایران در اوپک در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ; وی در خصوص افزایش صادرات نفت از ایران گفت: با وجود اینکه آمار دقیق و رسمی از صادرات نفت وجود ندارد، اما بر اساس اطلاعات منابع بین المللی بر اساس تردد کشتی ها، آماری به دست می آید که غیر رسمی تلقی می شود.

وی با بیان اینکه افزایش تقاضای جهانی و افزایش قیمت نفت روند فروش نفت ایران را با وجود تحریم ها تسهیل می کند، افزود: در صورت کاهش تقاضای جهانی نفت، رویکرد کشورمان به خرید نفت کاهش می یابد. در اینجا معاملات نفتی نقش خواهد داشت و این معاملات دوجانبه می تواند به فروش نفت کمک کند.

این کارشناس بازار نفت با اشاره به کیفیت روغن ایران ادامه داد: ما روغن خود را به صورت دو کیفیت (داروی ایرانی) یا (طب ایرانی) می فروشیم. حفظ این کیفیت و این استاندارد در هنگام فروش روغن موثر و ضروری است.

حتیبی تاکید کرد: امروز با افزایش فروش نفت و سرمایه گذاری دلارهای نفتی در صنایع مادر، امنیت را به اقتصاد باز می گردانیم. اگرچه فناوری های جایگزین نفت به کندی در حال پیشرفت هستند و به این زودی ها جایگزین نفت نمی شوند، اما این امر نباید فروش نفت در کشور را به تاخیر بیندازد.

وی گفت: یا با توجه به اینکه مصرف کنندگان تلاش زیادی برای جایگزینی منابع انرژی دیگر به جای نفت کرده اند، اما نفت در حال حاضر اقتصادی ترین سوخت و مقرون به صرفه ترین انرژی جهان است که کشور ما باید از این فرصت استفاده کند.

نماینده سابق ایران گفت: فروش نفت ما در آینده چگونه خواهد بود، به تعاملات فعلی کشور در عرصه بین المللی باز خواهیم گشت.

حتیبی در پایان با اشاره به مذاکرات با ایران گفت: در صورت کاهش فشار تحریم ها قطعا فروش نفت ایران افزایش چشمگیری خواهد داشت و این امر عمدتاً به روند و تلاش وزارت امور خارجه برای دستیابی به توافقات بستگی دارد که امیدواریم با سیاست دولت جدید: «اتفاقات خوبی در این زمینه در حال رخ دادن است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید