اینترنت ماهواره ای جدید از راه رسید / آمازون: ظروف ما کوچکتر، مقرون به صرفه تر و توانمندتر از Starlink هستند / با کمتر از 400 دلار می توانید حداکثر سرعت 400 مگابایت بر ثانیه داشته باشید

اینترنت ماهواره ای جدید از راه رسید / آمازون: ظروف ما کوچکتر، مقرون به صرفه تر و توانمندتر از Starlink هستند / با کمتر از 400 دلار می توانید حداکثر سرعت 400 مگابایت بر ثانیه داشته باشید

آمازون مدت ها بود که می خواست با راه اندازی اینترنت ماهواره ای Project Kuiper به رقیب جدی استارلینک تبدیل شود و حالا این شرکت دیش های این پروژه را فاش کرده است. این ظروف در اندازه های متفاوتی هستند و از سرعت های متفاوتی پشتیبانی می کنند و به گفته آمازون، کوچکتر، مقرون به صرفه تر و توانمندتر از پایانه های Starlink هستند.

دیجیاتو: آمازون مدت ها بود که می خواست با راه اندازی اینترنت ماهواره ای پروژه کویپر به رقیب جدی استارلینک تبدیل شود و حالا این شرکت دیش های این پروژه را فاش کرده است. این ظروف در اندازه های متفاوتی هستند و از سرعت های متفاوتی پشتیبانی می کنند و به گفته آمازون، کوچکتر، مقرون به صرفه تر و توانمندتر از پایانه های Starlink هستند.

ظروف یا پایانه های پروژه کویپر دارای اندازه های متفاوتی هستند، اما همه آنها از طراحی مربع استفاده می کنند.

دیش های اینترنتی ماهواره ای آمازون

صفحه استاندارد این شرکت کمتر از نیم متر و ضخامت 2.5 سانتی متر است وزن این صفحه بدون تجهیزات نصب کمتر از 2.5 کیلوگرم می باشد. خریداران این ترمینال حداکثر سرعت 400 مگابیت در ثانیه را دریافت خواهند کرد و طبق گفته آمازون، هزینه ساخت آن کمتر از 400 دلار خواهد بود.

اینترنت ماهواره ای جدید از راه رسید / آمازون: ظروف ما کوچکتر، مقرون به صرفه تر و توانمندتر از Starlink هستند / با کمتر از 400 دلار می توانید حداکثر سرعت 400 مگابیت بر ثانیه دیش استاندارد آمازون را دریافت کنید.

آمازون یک صفحه فشرده با وزن کمتر از نیم کیلوگرم و اندازه نزدیک به 18 سانتی متر ارائه کرد که حداکثر سرعت 100 مگابایت بر ثانیه را ارائه می دهد. با توجه به ابعاد کوچک این شناور می توان آن را برای افرادی که به دنبال خدمات ارزان قیمت هستند مناسب دانست.

در میان آنها یک صفحه سوم وجود دارد که بسیار بزرگتر از دو ترمینال دیگر است و قدرتمندترین آنها محسوب می شود. ابعاد این صفحه 48 در 76 سانتی متر است و حداکثر سرعت 1 گیگابایت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می دهد.

همه این ظروف مجهز به یک تراشه ساخت آمازون به نام Prometheus هستند که آمازون می گوید که قدرت پردازش مودم های تلفن هوشمند 5G را با قابلیت های ایستگاه های زمینی سلولی ترکیب می کند تا ترافیک هزاران مشتری را به طور همزمان مدیریت کند.

آمازون انتظار دارد اولین مجموعه ماهواره های خود را در نیمه اول سال 2024 راه اندازی کند و در اواخر همان سال اینترنت ماهواره ای را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. با این حال، ما هنوز نمی دانیم دقیقا چه زمانی اینترنت آمازون در دسترس مشتریان قرار می گیرد و هزینه آن برای مشتریان چقدر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید