سرعت اینترنت در ایران از مگابایت به گیگابیت افزایش یافته است

وی با بیان اینکه امروز سرعت دانلود در طرح فیبر چهارباغ 933 مگابایت بر ثانیه ثبت شده است، گفت: سرعت اینترنت در کابل فیبر نوری 80 برابر سرعت قبلی است و انقلابی در مسیر ارتباطی و اطلاعاتی در کنار است.

زارع پور تاکید کرد: یکی از پروژه های مهم دولت کابل فیبر نوری و اینترنت پرسرعت است که باید تا پایان دولت سیزدهم در اختیار همه شهرها قرار گیرد.

به گفته این مسئول، امروز دنیا میلیون ها برابر سرعت فعلی را آزمایش می کند و عمر سیم های مسی به پایان رسیده است، زیرا سرعت اینترنت بستر سیم های مسی حداکثر 16 مگابایت بر ثانیه است.

وزیر ارتباطات وی با بیان اینکه کابل فیبر نوری سرعت نامحدودی دارد، ادامه داد: با توسعه کابل فیبر نوری تا نیم قرن آینده هیچ حفاری توسط شرکت مخابرات در هیچ شهری برای ساخت اینترنت انجام نمی شود.

زارع پور خاطرنشان کرد: علاوه بر مخابرات به 9 شرکت دیگر مجوز دادیم و اکنون تعداد اپراتورهای کشور به 10 اپراتور رسیده است تا توسعه این اقدامات برای مردم تسریع شود.

وی یادآور شد: امروز همه مشکلات اجتماعی و اقتصادی با سرعت اینترنت گره خورده است و همه مردم باید تا سه تا چهار ماه آینده طعم شیرین استفاده از این فناوری را بچشند.

داوود جعفری فرماندار شهرستان چهارباخ نیز در این مراسم اظهار داشت: باید ارتباط خوبی برقرار شود تا مردم بدانند بستر فیبر نوری فراهم شده تا بتوانند از آن بهره مند شوند. به هر حال برنامه بزرگ کشور این است که تا پایان دولت سیزدهم 20 میلیون خانوار از اینترنت پرسرعت برخوردار شوند.

لازم به ذکر است تست سرعت اینترنت مدرسه حضرت طاهره(س) و گلخانه ولیعصر(عج) شهرستان چهارباغ توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تایید شد.

همچنین لازم به یادآوری است پروژه کابل نوری در شهر چهارباغ با وام 26 میلیارد و 900 میلیون تومانی و به طول 45 کیلومتر ساخته شد.