وزارت خارجه آمریکا مذاکرات محرمانه تهران و واشنگتن را رد کرد/ ما به درز مذاکرات دیپلماتیک که البته تمایل به نشر اکاذیب و گمراه کردن دارد پاسخ نمی دهیم.

وزارت خارجه آمریکا مذاکرات محرمانه تهران و واشنگتن را رد کرد/ ما به درز مذاکرات دیپلماتیک که البته تمایل به نشر اکاذیب و گمراه کردن دارد پاسخ نمی دهیم.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی مبنی بر گزارش ادعایی روزنامه هاآرتص مبنی بر رایزنی محرمانه ایران و آمریکا برای دستیابی به توافق اولیه، تاکید کرد که چنین شایعات یا درزهایی وجود دارد. گفتگوهای دیپلماتیک که تمایل به دروغگویی و گمراهی دارد، پاسخ نمی دهد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز چهارشنبه در گزارشی مدعی شد: اسرائیل معتقد است که مذاکرات محرمانه بین تهران و واشنگتن در حال انجام است و احتمال توافق محدود و اولیه بین دو کشور وجود دارد که بر اساس آن ایران سطح … غنی سازی اورانیوم در در ازای آزادسازی حدود 20 میلیارد دلار پول نقد منجمد در عراق، کره جنوبی سهم خود را از برداشت از صندوق بین المللی پول کاهش خواهد داد.

به گزارش وب سایت وزارت امور خارجه آمریکا، ودانت پاتل گفت: من مطمئنا به شایعات یا درز مذاکرات دیپلماتیک که البته تمایل به نشر اکاذیب و گمراه کردن دارد، پاسخ نمی دهم. شما از من، وزیر امور خارجه و پرزیدنت بایدن شنیده اید که ایالات متحده مصمم است هرگز اجازه ندهد ایران به سلاح هسته ای دست یابد. ما همچنان بر این باوریم که دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به این هدف بر مبنای قابل تایید و پایدار است. همچنین رئیس جمهور و وزیر امور خارجه به صراحت گفته اند که ما هیچ گزینه ای را از میز کنار نکشیده ایم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر همکاری ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد سایت مریوان و اظهارات نماینده آمریکا در وین در نشست شورای حکام مبنی بر ناکافی بودن پاسخ تهران به این موضوع، اتهاماتی را مطرح کرد. علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران و گفت: آخرین گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز به وضوح نشان می‌دهد که ایران به گسترش فعالیت‌های هسته‌ای خود به گونه‌ای ادامه می‌دهد که اهداف غیرنظامی معتبری نداشته باشد.

این دیپلمات آمریکایی افزود: ما معتقدیم که آژانس بین المللی انرژی اتمی تلاش های قابل توجهی برای تعامل با ایران در بسیاری از این موضوعات مربوط به تضمین ها و تعهدات تهران انجام داده است. ما خوشحالیم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران توانسته‌اند به توافقی برای افزایش دفعات و شدت بازرسی‌ها در تاسیسات غنی‌سازی ایران دست یابند. با این حال، ما همچنان از ایران می خواهیم که به طور کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند و به تعهدات خود در بیانیه مشترک ماه مارس با آژانس عمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید