شناسایی و دستگیری عامل نشر اکاذیب در فضای مجازی در کمتر از یک ساعت در «زابل».


ساعت: 11:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۱
کد خبر: 1917360

حسن کیها از شناسایی فردی منتشر کننده اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در شبکه اجتماعی در شهرستان زابل خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن کیها رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون گفت: طی رصد 24 ساعته سایبری کارشناسان پلیس فتا شهرستان زابل، صفحه ای در اینستاگرام که اقدام به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی می کرد، شناسایی شد. پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این نیروی انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صفحه مورد نظر با انتشار اخبار جعلی و برهم زدن امنیت و آرامش مردم موجب تشویش اذهان عمومی شده بود، کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی و تخصصی در کمتر از یک ساعت موفق به شناسایی متهم شدند. دستور قضایی برای تحقیقات دقیق به اداره پلیس ارسال شده است.

این مقام انتظامی گفت: وی در تحقیقات از متهم ابتدا منکر هرگونه ارتکاب جرم شد اما در نهایت با مشاهده مستندات، اسناد و مدارک جمع آوری شده توسط کارشناسان پلیس به جرم خود اعتراف کرد و این اقدام به رسانه کمرنگ وی نسبت داده شد. سواد آموزی.و گفت که با قانون آشنا نبودم و از مجازات عمل خود اطلاعی نداشتم و در نهایت پرونده برای محاکمه به مرجع قضایی ارسال شد.

کیها در خاتمه خاطرنشان کرد: هموطنان ضمن بالا بردن سطح آگاهی و آگاهی خود نسبت به آثار و عواقب جرایم سایبری و قوانین و مجازات های مربوطه، از اقدامات خلاف قانون و عرف خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان از شهروندان خواست در صورت برخورد با این گونه موارد به هیچ وجه آن را منتشر نکنند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های سیار با آدرس پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice .ir تماس و یا گزارش دهند. با شماره گیری 096380

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید