نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی مجازات دارد


ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903860

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در گفتگوی ویژه با این خبر گفت: در خصوص نشر اکاذیب، احکام مختلفی از جمله قانون مجازات اسلامی و نشر اکاذیب به قصد ایجاد مزاحمت به این موضوع توجه شده است. اذهان عمومی را می توان مجازات کرد، اگر متوجه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش قوه قضائیه، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در گفتگوی ویژه خبری گفت: در رابطه با نشر اکاذیب، احکام مختلفی از جمله قانون مجازات اسلامی به این موضوع پرداخته است و در رابطه با نشر اکاذیب. با قصد شرمساری آگاهی عمومی، در صورت تحقق، توانایی مجازات وجود دارد.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: این موضوع چه از طریق نامه، درخواست تجدیدنظر و یا دادخواست، گزارش و هرگونه سند مکتوب، تعریف خاص خود را دارد. دروغ جمع است و اگر مفرد باشد کسانی که بعد از فصل کلام و بعد از روشن شدن همه چیز سعی در دروغ گویی می کنند و در نتیجه هیجان و تشویش ایجاد می کنند و مردم را وارد میدان می کنند برای امنیت باعث آشفتگی در امر می شود. دولت باید ایجاد شود و این افراد باید مسئول اعمال خود باشند.

و افزود: با وجود شفاف بودن و بدیهی بودن موضوع، متاسفانه عده ای باعث نگرانی می شوند. ما به صورت شفاف و شفاف، پیرو دستور مقام معظم رهبری، بیانیه ای دادیم و اعلام کردیم که در حال شناسایی و دسته بندی عاملان این اعمال هستیم. ما متهمان و عاملان، مسئول و همدستان و کسانی که مقصر اصلی هستند را از هم جدا می کنیم.

ستایشی افزود: ما معتقدیم برخورد با عناصر اصلی و مغفول مانده باید معقول، هوشمندانه، آموزنده و بازدارنده باشد. ما شروع به بحث در مورد جدایی کردیم و واقعاً انجام شد. بیش از هزار نفر که برای مدتی در بازداشت بودند در یک روز آزاد شدند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی با کسانی که مرتکب اعمال مجرمانه شده و در قلب کار قرار دارند و باعث قتل، سرقت و تخریب شده اند با تمام قوا برخورد خواهد کرد.

ستایشی با تاکید بر اینکه رسانه ملی باید کار رسانه ای انجام دهد، افزود: ما مورد هجمه رسانه ها قرار گرفته ایم بنابراین باید از ظرفیت رسانه ملی استفاده کنیم. توضیح و شفاف سازی کنیم تا جای نگرانی باقی نماند.

سخنگوی قوه قضائیه درباره بررسی علت فوت (مهسا امینی) نیز گفت: قوه قضاییه در برخورد با مشکل سرعت را فدا نکرده و به یکی از منحصر به فردترین و قوی ترین سطوح کمیسیون که مرتبط است پایبند بوده است. با کمیته های تخصصی در سازمان پزشکی قانونی.

و ادامه داد: حضور 19 نفر از کارشناسان و متخصصان این حوزه درخشید و خود را نشان داد. آنها با دقت کامل و به دور از هرگونه هیجان، اقدام کامل کردند و علت مرگ را بررسی کردند و متوجه شدند که نکاتی که بیان می‌کند مجروح شده است با داده‌ها مطابقت ندارد و فوت ناشی از جراحات وارده نیست. و هیچ ربطی به آن ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید