واکنش باشگاه استقلال به بیانیه پرسپولیس؛ نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی و زیر سوال بردن عدالت!

ساعت: 21:17
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796687

باشگاه استقلال با انتشار بیانیه ای به بیانیه باشگاه پرسپولیس واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ باشگاه استقلال به اظهارات غیرحرفه ای و مداخله جویانه یکی از باشگاه های رقیب نسبت به رای اخیر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد.

در پی تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد مهاجم گلگهر گابنی، برخی از باشگاه ها که هیچ نقش و جایگاهی در این پرونده برای جبران ضعف ها و عملکرد خود نداشتند به وادی توجیه رفتارهای غیرقانونی افتادند که می توان آن را در گفتگوها و سخنرانی های مختلف

بر این اساس درخواست صریح باشگاه استقلال با توجه به برخی موارد مطرح شده در بیانیه اخیر باشگاه مورد نظر؛ از جمله نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی و زیر سوال بردن استقلال و عدالت قوه قضائیه فدراسیون فوتبال و رسیدگی به موقع و قاطع به این تخلف فاحش.

این ادامه رویکرد ضدحرفه ای باشگاه است.

به شهادت ریاست محترم هیأت تجدیدنظر؛ دخالت یک باشگاه خارج از جنگ برای نفوذ در این پرونده عجیب و بی سابقه تلقی می شود و استقلالی ها از فدراسیون فوتبال می خواهند با این رویکرد غیرحرفه ای و مداخله جویانه برخورد قاطع و قانونی داشته باشند.

ابتدا برخلاف تخلف ظاهری انتقال مهدی طارمی و یا قرارداد غیرقانونی حلعتبری با حریف تهرانی، قبل از اجازه بازی این بازیکن از فیفا در مورد حیف و میل سوال شد و طبق قوانین قانونی برای استقلال به زمین رفت. یکی از مصادیق نشر اکاذیب است.

دوم اینکه هواداران فوتبال مواردی را به یاد می آورند که منجر به رای انضباطی 3-0 در کشورهای مختلف شد و «برخلاف رویه بین المللی و داخلی»، خواندن چنین تصمیمی همچنان مصداق نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی است. این باشگاهی است که در سال های اخیر توزیع جام های بدون مسابقه را تجربه کرده است.

رئیس محترم هیئت استیناف تاکید کرد که پرونده مهاجم گابنی هنوز مورد تجدید نظر قرار نگرفته است اما باشگاه غیرمرتبط نسبت به کندی اعتراض معترض است.

از کسانی که ناگهان باخت سایر تیم ها را به یاد می آورند باید پرسید چرا وقتی نتیجه بازی سپاهان مقابل پرسپولیس در فصل 99-98 با رای انضباطی 3 بر صفر بود و یک تیم برد و بقیه تیم ها شکست خوردند چرا همه چیز آنجا بود؟ خبری در این بیانیه نیست؟

یکی دیگر از دروغ هایی که به آن اشاره شد، تشبیه حضور قانونی بازیکنان استقلال در دو بازی اخیر این تیم در این فصل است، در حالی که نمی توان از حضور بازیکنی جلوگیری کرد مگر با رای قوه قضائیه و عدم تصمیم گیری. حضور بازیکنان خارجی استقلال در بازی با نساجی یا گلگوتا وجود نداشت و نیست. حتی ناظر استقلال مقابل نساجی نیز بیانیه ای مبنی بر ممنوعیت حضور بازیکنان خارجی استقلال در این دیدار صادر نکرد و تاکید کرد که خوشبختانه فدراسیون، قوه قضائیه و باشگاه های دخیل در این مناقشه به حقوق و تعهدات خود واقف هستند. بدون اتصال

همچنین مواردی مانند «ابهامات در دادرسی و اعلام حکم» یا «حکم عجیب در دادرسی» یا «صدور چنین حکمی جایز نبود» یا «چرا اصرار بر تسریع در صدور حکم بود؟ ” یا “هدف از کشتن زمان حال چیست؟” یا «چرا باشگاه گلگوتا دیگر صدایی ندارد؟»، همه مصادیق بارز زیر سؤال بردن قوه قضائیه فدراسیون فوتبال، برهم زدن آگاهی عمومی و مقصر دانستن طرفین دعوا و همچنین تلاش آشکار برای تأثیرگذاری بر روند مدیریت پرونده و تکلیف هیئت انضباطی و تجدید نظر و اقدام غیر قانونی، غیر اخلاقی و مغایر با رویه بازی جوانمردانه از نظر حقوق بین الملل است.

از ابتدا تا انتهای این بیانیه بارها از این قبیل عبارات استفاده شده است و بر این اساس باشگاه استقلال این حق را برای خود محفوظ می دارد که به عنوان یکی از طرفین دخیل در این پرونده با توجه به موارد فوق الذکر به استثنای مفاد قانونی فدراسیون فوتبال اقدام قانونی کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید