تحریم چهره های رسانه ای از سوی دشمن نشان دهنده بازنمایی مثبت این قشر است


ساعت: 09:43
تاریخ ارسال: 1401/10/08
کد خبر: 1920562

غفاری فر با اشاره به تحریم اصحاب رسانه گفت: بد نیست دشمنان فعالان رسانه ای را تحریم کنند. امام خمینی (ره) فرمودند هر جا دیدید دشمن شما عصبانی است، معلوم است که کار درستی انجام شده است، خداوند همه فعالان رسانه ای را حفظ کند. و فضای مجازی کمک خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن غفاری فر کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به تحریم برخی رسانه های ایرانی از سوی غرب. ،وی تصریح کرد: توقیف چهره های رسانه ای حاصل کار افرادی است که 20 سال به دلیل ناآگاهی، برخی به دلیل سهل انگاری، برخی دیگر به دلیل خیانت، زیرساخت های فضای ملی و اینترنت را رصد نکرده و این مطالب را کودکانه تفسیر کردند. .

وی گفت: چند ماه است که تعدادی از نخبگان حوزه الکترونیک تصمیم به بومی سازی این فضای مجازی گرفتند و در این مدت بیش از 35 میلیون نفر از شبکه های اجتماعی داخلی استفاده کردند که این حوزه برای دشمنان و برای ساده لوح ها مهم بود. که فکر می کردند اگر فضای مجازی باز و پاسخگو باشد به نفع این قشر در انتخابات است و حتی امنیت تریبون های داخلی را از تریبون مجلس زیر سوال برده اند، درست مثل کسانی که زمانی ساخت موشک را زیر سوال می بردند.

غفاری فر ادامه داد: امروز مردم از رعایت موازین جهانی سکوها در فضای سایبری صحبت می کنند و به نوعی امنیت آن را در مجلس زیر سوال می برند و حتی می گویند که تا یک بار در طول جنگ فیزیکی 8 سال حفاظت مقدس نمی توان سکوهای داخلی را تحمیل کرد. بدون هیچ تناسبی با قد و قامت سکوهای نظامی رایج آن روز، حتی از نظر ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ آنها در اوج فرمانده لشکر نبودند بلکه فرمانده تیپ و لشکر شدند اما امروز به دلیل عدم درک صحنه و ساختار عمیق جنگ فرهنگی با ابزار جدید فضای مجازی با تحلیل سطحی و ساده لوحانه فضای مجازی. و با کمک گرفتن از افراد غیر مشاور این فرماندهان جوان هستند که باعث جنگ فرهنگی می شوند. در حالی که فضای مجازی عملاً در اختیار دشمن است و تمام مدیریت آن در دست دشمن است، باز هم آن را در عبارات سطحی خنثی می دانند و سعی می کنند هزار و یک بهانه برای رهاسازی آن بیاورند، البته نه ادبیات برهنه، بله. همه می دانستند و نمی خواستند در سرزمین دشمن بازی کنند زیرا در قیام اخیر دشمن نشان داد که از طریق فضای مجازی بر ما حکومت می کند.

استاد ناحیه و دانشگاه تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بارها کلیدواژه های خونریزی فرهنگی و تغییر حکومت را مطرح کردند و اتفاقات اخیر نشان داد که دشمن متوجه شده است که دارد گوشه ای از آخرین سنگر اسلام را از دست می دهد. سیستمی که می تواند به رسانه ها و فعالان رسانه های محلی حمله کند.

غفاری فر بیان کرد: گاهی می گویند بسترهای داخلی امن نیست، باید بپرسیم که چگونه است که بسترهای خارجی که مستقیماً اطلاعات را به اسرائیل و آمریکا می رسانند امن هستند اما بسترهای داخلی فرض را بر این می گذارند که اطلاعات به دست نیروهای داخلی می رسد. ایمن نیست؟ یعنی اگر نیروهای امنیتی داخلی مشکلات را اداره کنند، ناامنی ایجاد می کند، اما اگر رژیم صهیونیستی خون آشام های ما را اداره کند، آیا این امنیت است؟

وی خاطرنشان کرد: تحریم فعالان رسانه ای کار بدی نیست. امام خمینی (ره) فرمودند هر جا دیدید دشمن از دست شما عصبانی است، معلوم است که کار درستی انجام شده است، خداوند همه فعالان رسانه ای و مجازی را رحمت کند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: موشک واقعی و اصلی فضای رسانه ای و مجازی است چرا که حاکمیت را به استقلال می رساند، فضای مجازی به این بزرگی و بی بند و باری آسیب جدی به جا می گذاشت اما به رحمت خدا و دعای خیر رهبر انقلاب و بصیرت مردم این نظام حفظ می شود.

غفاری فر افزود: دلیل عصبانیت دشمن و تحریم رسانه ای این است که این عرصه از اوایل انقلاب به سمت همان شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی پیش می رود چرا که اگر استقلال نباشد، آزادی هم نیست. و تصمیمات خوبی برای استقلال در فضای مجازی گرفته شد که این مشکل دشمن را عصبانی کرده و خشم او را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید