خشم تروریست های رسانه ای در پرتو توضیحات ایرانیان/تحریم چهره های رسانه ای، ابزار انتقام جویانه جبهه استکبار


ساعت: 13:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921072

تحلیلگر مسائل سیاسی و استادیار دانشگاه ولیعصر رفسنجان:

مهدی تقوی رفسنجانی گفت: در فضای جنگ رسانه ای حاکم بر جهان و با وجود برتری رسانه ای جبهه استکبار، همین میزان روشنگری و تبیین حقایق برای مقابله با عملیات روانی رسانه های دشمن بر دوش آنها سنگینی می کند. سیاست تحریم رسانه ها و چهره های تاثیرگذار رسانه ای در ایران معکوس شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی تقوی رفسنجانی، دکترای روابط بین الملل، تحلیلگر مسائل سیاسی و استادیار دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجانی در گفتگو با راه آرمان گفت: پس از گذشت بیش از 40 سال از آغاز تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، سیاست تهدید و تحریم همچنان ادامه دارد و این کشور و متحدانش دنبال می کنند.



تحلیلگر مسائل سیاسی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان ادامه داد: با مروری بر ادوار مختلف حیات پربرکت نظام اسلامی ایران، مشخص می شود که دشمن هیچ گاه از فشار بر ایران دست برنداشته و همواره در تلاش برای تغییر و جایگزینی انواع مختلف است. تحریم بر ادامه سیاست های قبلی خود اصرار دارد، در حالی که عمر جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته، کارایی کشور در برابر تحریم ها و تهدیدهای خارجی کاهش یافته است.

وی افزود: آنچه اهمیت دارد نوع تحریم های یکجانبه آمریکا یا تحریم های شورای امنیت سازمان ملل است. که همواره نوک پیکان سیاست تنبیهی دولت های متخاصم در قبال ملت مظلوم و مقتدر ایران بوده است، در حالی که مدافعان حقوق بشر به دروغ بر طبل حمایت از ملت ها می کوبند و هدف تحریم ها را تغییر رفتار مردم می دانند. رژیم هایی که از سیاست های ایالات متحده و قوانین اجرایی آن پیروی نمی کنند.


تحریم های اقتصادی موضوع بحث دائمی آمریکایی هاست

تاخی رفسنجانی اذعان داشت: نکته دیگری که در مورد تحریم های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران به آن اشاره می شود این است که با وجود تعدد و انواع تحریم ها در حوزه های مختلف، آنچه از ابتدا تاکنون گام ثابت تحریم ها بوده، تحریم های اقتصادی است.

استادیار دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان تاکید کرد: اگرچه اعمال تحریم های اقتصادی در مقاطع مختلف با شدت و ضعف همراه بوده است، اما هیچ گاه این گزینه از روی میز آمریکا حذف نشده و امروز سقف اعمال تحریم های اقتصادی است. ایران علیه دولت و ملت به پایان خود نزدیک می شود و این فشارهای اقتصادی در وحشیانه ترین شکل خود یعنی تحریم های دارویی متبلور شده است و نمی تواند تأثیر لازم را داشته باشد به گونه ای که جمهوری اسلامی را تسلیم خواسته های آنها کند. در چنین شرایطی استفاده از ظرفیت سایر بخش ها برای فشار بیشتر بر ایران بدیهی است.

وی اذعان داشت: نکته مهم در مورد ابزار اعمال قدرت احزاب در جنگ اخیر این است که رسانه ها مهمترین نقش را در دستیابی به اهداف طرفین درگیری ایفا می کنند، بنابراین نفوذ قدرت رسانه ها در اغتشاشات اخیر در معرض دید همگان قرار گرفته است. اما بهانه ای برای این اغتشاشات به دلیل جنگ روایات در رسانه ها و دامن زدن به آتش ناآرامی ها، به کمک همین رسانه ها و با هیاهو و دروغ پردازی بوده است. .




حاکمان روشنگری ایرانیان را دوست نداشتند

تاخی رفسنجانی بیان کرد: در فضای جنگ رسانه ای حاکم بر جهان و علیرغم برتری رسانه ای جبهه استکبار، این حجم از تبیین و تبیین واقعیت ها برای مقابله با عملیات روانی رسانه های دشمن، بر دوش آنها سنگینی می کند و به همین دلیل است. به سیاست تحریم متوسل شده‌اند و رسانه‌ها و رسانه‌های تأثیرگذار در ایران دریافته‌اند که این رفتار خصمانه در وهله اول برخلاف ادعای آزادی رسانه‌ها و جریان آزاد اطلاعات نظام لیبرال دمکراتیک است.

تحلیلگر مسائل سیاسی و استادیار دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان تاکید کرد: اقدامات خصمانه تحریم اصحاب رسانه ایران نشانه بارز تاثیرگذاری رسانه های داخلی در خنثی سازی توطئه های اخیر دشمن برای تحریک و فریب مردم است. به ویژه جوانان علیه رژیم اسلام در ایران مستقر است.
ش
وی افزود: واضح است که هدف دشمن از تمام حربه‌های موجود برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی دو وجه حداکثری و حداقلی دارد، وجه حداکثری آن جدا کردن مردم ایران از حکومت و تحریک آنها به ادامه ناآرامی‌ها تا مرحله پایانی است. سرنگونی، و حداقل جنبه اجرای خواسته های خود در مذاکرات برجام و گرفتن امتیازات بیشتر در هر گونه توافقات آتی است.


برجام تنها اهرم فشار بر ایران است که یک شکست شرم آور در شورش است

تاخی رفسنجانی با بیان اینکه به نظر می‌رسد پس از شکست دشمن در قیام‌های اخیر و ناتوانی ضدانقلاب در اتحاد مردم با آن‌ها، پذیرفت کوچک‌ترین امتیازات در تاریخ برجام را از دولت دریافت کند. برخی از کشورهای اروپایی کاملا واضح هستند.

استادیار دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان: همه این اتفاقات نشان می دهد که امروز مجموعه تحریم ها در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، رسانه ای و… ابعاد به طور همزمان در دستور کار دشمن قرار می گیرد و با همه نیروها ترکیب می شود تا از این طریق از تحولات مختلف کشور جلوگیری شود و از دستیابی به استقلال در ابعاد مختلف به ویژه اقتصادی که آخرین ضلع مثلث قدرت مطلق در ایران با کندی و گسست مواجه خواهد شد.

وی تاکید کرد: بنابراین با توجه به اهمیت بی بدیل رسانه ها در معادلات قدرت کشورهای جهان و تاثیر بسیار زیاد آنها بر افکار عمومی به ویژه در فضای جنگ بین دولت ها، استفاده کامل از ظرفیت رسانه ها، همانطور که در از منظر افکار عمومی در داخل و در تبیین واقعیت ها به سایر کشورها و مقابله با هجمه رسانه های بیگانه همراه با تقویت و بازگرداندن اعتماد به رسانه های داخلی اولین ضرورت در نبرد تمام عیار کنونی با دشمن است.

مهدی تقوی رفسنجانی در پایان خاطرنشان کرد: بهره مندی از اقدامات متقابل و متقابل در عرصه رسانه برای دفع دشمن و تشکیل بلوک رسانه ای در منطقه و جهان بین کشورهای متحد و ضد امپریالیسم رسانه ای از گزینه های موجود در این زمینه است. میز جمهوری اسلامی ایران با اقدامات خصمانه آمریکا و متحدانش مواجه است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید