تروریست های رسانه ای دستور وحشت مردم بی دفاع را می دهند/ تروریست ها حاضر نیستند تاوان اقدامات بزدلانه خود را بپردازند


ساعت: 11:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912846

سخنگوی قوه قضائیه گفت: تروریست های رسانه ای که از ابتدا صحنه سازی کرده اند تروریست ها را به خیابان می رسانند و دستور کشتار مردم بی دفاع، زنان، کودکان و مدافعان مظلوم را می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز خود گفت: تسلیت دوباره اندوه ملت به دلیل جنایات تروریست های مسلح و تبیین فرمایشات رهبری موضوعی است که باید به آن رسیدگی کنیم.

وی افزود: صحنه هایی که در روزهای اخیر در میادین و خیابان های برخی شهرها رقم خورد، عمق نقشه های دشمن و رویاهای آشفته آنها را برای آینده ایران یکپارچه نشان داد. اینکه امروز دشمن آشکارا چهره خود را آشکار می کند و در شبکه های مجازی دستور ترور، ترور و آتش می دهد، به خوبی نشان می دهد که دشمن از عدم همکاری مردم ایران اسلامی به شدت عصبانی است.

ستایشی تاکید کرد: رگبار مردم بی دفاع و نیروهای امنیتی و کشتار جوانان این ملت با چاقو و قمه و سلاح گرم در خیابان ها نشان از نقشه شومی دارد که با آگاهی مردم ایران دفع خواهد شد. که از ابتدا صحنه را آماده کرده اند، تروریست ها را به خیابان ها تحویل می دهند و دستور کشتن مردم بی دفاع، زنان و کودکان و مدافعان مظلوم را صادر می کنند. قاتلی که در کوچه و خیابان سرخوش و شادی می کنند، اما دوباره چهره خود را تغییر داده، وارد مرحله دیگری شده اند، بدانند از رویارویی ملت ایران با تروریست ها پشیمانی سخت است. تروریست ها و تروریست های مخل امنیت، همان تروریست های اقتصادی هستند که مانع عملکرد سالم امت اسلامی می شوند. این تروریست ها حتی حاضر نیستند بهای اقدامات بزدلانه خود را بپذیرند. مردم ایران تاریخ سیاه منافقین و کشتارهای کور آنها را در دهه 60 و دهه های دیگر فراموش نکرده اند.

وی تاکید کرد: اطمینان می دهم قوه قضاییه به خون بستگان رحم نمی کند و اجازه نمی دهد خون بستگان پایمال شود و به زودی مقیاس این شرارت ها جمع آوری می شود.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: آگاهی از خونریزی در اختیار قوه قضائیه است و بر اساس اقدامات انجام شده با سرعت و دقت از جمله مولفه ایمنی، بدون صرف نظر از حق امنیت و انجام وظیفه، به وظیفه خود عمل می کنیم. تعهدات علیه تروریست ها در هر شرایطی است.” ما اقدامات آنها را مجازات خواهیم کرد.

ستایشی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج از تشکیل ستادی برای پیگیری و اجرای سیاست های ابلاغی رهبری خبر داد و گفت: برای اجرای فرامین رهبری ستادی منسجم و دائمی تشکیل داده ایم تا چشم انداز رهبری باشد. قوه قضائیه قابل اجراست.”

وی در پاسخ به سوالی در مورد سیستم ارجاع به کارشناسان گفت: این سامانه دارای نسخه آزمایشی است که دارای ارجاع هوشمند کارشناسان بوده و در سامانه مدیریت پرونده های قضایی قرار دارد و این اقدام جهت ارجاع عادلانه کارشناسان به کارشناسان رسمی دادگستری توسط قوه قضائیه است. قضات مراجع قضایی

وی ادامه داد: آیا این سامانه مربوط به سامانه های 2020 و 1515 است؟ سامانه 1515 مربوط به پرونده های وکلا و مستشاران قضایی و سامانه 2020 مربوط به کارشناسان رسمی است. این سامانه نیاز به اتصال به سامانه های 2020 و 1515 دارد و این سامانه تا سه ماه دیگر نهایی می شود.

اقدامات قضایی کنترل مواد مخدر

ستایشی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اقدامات قوه قضائیه برای کنترل مواد مخدر گفت: موضوع دارو و تجهیزات پزشکی موضوعی مطرح است و کمبود دارو باعث نگرانی شده است. ورود و توزیع کاملاً عملیاتی است و ارتباط مستقیمی با قوه قضائیه ندارد، اما رئیس قصائیه همواره تاکید کرده است که ملاک ما حل مشکلات و گرفتاری های مردم است و تمامی اقدامات قوه قضائیه در رابطه با آن انجام می شود. قوه مجریه و دولت ما کاملا آماده و آماده برای حل مشکلات هستیم. مثلا اگر در زمینه واردات یا در تولید مانعی وجود داشته باشد با آن برخورد می کنیم. امیدواریم دولت محترم برای رفع مشکلات مردم به ویژه در حوزه داروهای تخصصی تلاش لازم را انجام دهد.

21 نفر به اتهام تخلف در نظام اقتصادی دستگیر شدند

وی درباره آخرین وضعیت ارز فردا و معاملات غیرمجاز گفت: دغدغه ما این است که نگذاریم التهابات در حوزه های مختلف باعث سوء استفاده دشمن شود. 21 نفر به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق معاملات غیرمجاز دستگیر و برای آنها مقررات قانونی مربوطه صادر و برای آزادی بی گناهان رسیدگی شده است. 8 نفر از آنها به دلیل عدم ارتکاب جرم آزاد شدند و 13 نفر از مرتکب جرم با قرار بازداشت موقت در زندان هستند.

وی افزود: در این ماه 14 نفر در ارتباط با صدور ارز فردا دستگیر شده اند که پرونده در شعبه دهم بازپرسی مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی است. قرار بازداشت صادر شد که یک نفر با قرار وثیقه، ۱۰ نفر با قرار وثیقه و ۳ نفر دیگر با قرار وثیقه آزاد شدند. پرونده در دست بررسی است و به زودی در دادگاه تصمیم گیری می شود.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید