تحریم ها نشان دهنده جایگاه مهم و ارزشمند رسانه ملی و کشور در عرصه بین المللی است


ساعت: 22:37
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920913

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه تقابل رسانه ملی با قدرت رسانه ای بیگانه تقابلی نامتعادل و نابرابر است، گفت: با وجود این نابرابری متواضعانه سعی می کنیم با حداقل امکانات صدای مردم و نظام اسلامی را بشنویم. و منابع و حمایت بین المللی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «پیمان جبلی» در مراسم افتتاحیه طرح های جدید صدا و سیمای فارس، رشادت های شهدا، افتخارات و دستاوردهای علما و نخبگان و سنت های دیرینه کشورمان را سرمایه های ارزشمند ایران اسلامی خواند و با تاکید بر انعکاس شایسته این سرمایه ها در چارچوب رسانه ای، مراقبت از این گنج جاویدان که همچون مرواریدی در صدف ایران عزیز می درخشد، از وظایف مهم رسانه ملی تلقی می شود.

رئیس رسانه ملی تصریح کرد: باید تلاش کنیم این سرمایه ها را در غبار حوادث و آشوب ها از دست ندهیم، آن ها را در چشم و دست بگیریم و به نسل جوان عرضه کنیم تا دشمنی که سعی در فراموشی این سرمایه ها دارد. ناموفق.

جبلی در ادامه با اشاره به تلاش های خوب کارکنان صدا و سیمای مرکز فارس در طول این سال ها، ساخت هفت مستند مربوط به شهدای معبد شهراگ در حادثه تروریستی اخیر را بسیار جذاب و حرفه ای برشمرد و این مستندها را جذاب و حرفه ای توصیف کرد. سرعت عمل بالا و کار دقیق ، از عملکرد به موقع، موثر و قابل قبول صدا و سیمای فارس در انعکاس این حادثه، حین و پس از آن قدردانی کرد.

جبلی در بخشی دیگر از سخنان خود یادآور شد: سازمان صدا و سیما همواره با تحریم مواجه بوده است. اما تحریم گسترده شبکه های بین المللی و داخلی و حتی تحریم سه بار سازمان صدا و سیما در عرض دو ماه در نوع خود تعجب آور است، افزود: همه اینها نشان از جایگاه مهم و ارزشمند رسانه ملی و کشور دارد. در عرصه بین المللی و نقش موثر آن در پوشش مشکلات

رئیس رسانه ملی ادامه داد: دولت ها و نهادهایی که مدعی آزادی بیان، گردش آزاد اطلاعات و پوشش صدای مردم هستند و ادعای آنها بر سر زبان ها افتاده است، حتی این رسانه ملی نفوذ خود را در داخل مرزهای کشور به چالش نمی کشد. و خنثی کردن تبلیغات و توطئه های دروغین آنها.

جبلی با بیان اینکه رویارویی ما با قدرت رسانه ای بیگانه یک رویارویی نامتعادل و نابرابر است، تصریح کرد: با وجود این نابرابری، متواضعانه تلاش می کنیم با حداقل امکانات و امکانات و حمایت های بین المللی صدای مردم و نظام اسلامی را به گوش جهانیان برسانیم.

وی یادآور شد: اگرچه شبکه های رادیویی و تلویزیونی از ماهواره حذف شده اند، اما مسئولان آن را تحریم و اموال این سازمان را مسدود و حضور ما را در شبکه های اجتماعی محدود می کنند، اما با تلاش، پشتکار و همدلی و با درک درست از این موضوع کوتاه نمی آییم. عظمت این سازمان. و به دلیل اهمیت کارمان سعی می کنیم این راه سخت را با قدرت طی کنیم.

رئیس سازمان صدا و سیما کشور را درگیر جنگ ترکیبی سخت و پیچیده ای دانست که بسیار دشوارتر از جنگ های سخت و نرم معمول است. وی افزود: دشمن در این جنگ سعی دارد داشته های ما از جمله فرهنگ، اعتقادات، روابط اجتماعی، افتخارات ملی، باورهای انقلابی و عزت نفس ما را از بین ببرد. بنابراین وظیفه حفاظت و حفظ این دارایی ها بر عهده ماست.

رئیس رسانه ملی در این نشست از طریق ارتباط زنده تصویری، 284 پروژه صدا و سیمای فارس را در بخش های مختلف افتتاح و هفت مستند با موضوع شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ و همچنین کتاب «سند» ارائه کرد. برای عمل”.

جبلی پیش از این مراسم با حضور در یادواره شهدای صدا و سیمای فارس و قرائت فاتحه برای شهید گمنام کانون، به مقام شامخ حماسه آفرینان اسلامی ایران احترام گذاشت و در ابتدای وی در این مراسم از خانواده شهدای صدا و سیمای فارس تجلیل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید