نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در تهران نشان از ایجاد نظم جدیدی در عرصه بین المللی دارد


ساعت: 15:13
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884424

رضایی گفت: کشورهای ایران، روسیه و ترکیه نشست سه جانبه ضامنان روند آستانه را در بالاترین سطح در تهران برگزار کردند، این در حالی است که سفر چند روز پیش جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطفه با شکست کامل همراه بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن رضایی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا درباره برگزاری اجلاس آستانه با حضور سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران گفت: چیست؟ واضح است که نظم جدیدی در منطقه و عرصه بین المللی ایجاد می کند و بدون شک جمهوری اسلامی ایران یکی از محورهای اصلی روابط جدید است.

وی افزود: نگاهی به تحولات و روابط بین‌الملل نشان می‌دهد که هر پرونده مربوط به ایران تنها با دخالت و نظر خود ایران قابل حل است و هیچ گروهی بدون توجه به اراده ایران نمی‌تواند در این زمینه‌ها تصمیم بگیرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: ایران، روسیه و ترکیه نشست سه جانبه ضامنان روند آستانه را در بالاترین سطح در تهران برگزار کردند، این در حالی است که سفر چند روز پیش جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منتافه با شکست کامل همراه بود.

رضایی تاکید کرد: اگرچه این اجلاس با محوریت موضوع سوریه برگزار شد، اما در حوزه های مختلف تبادل نظر خواهد شد و از آنجایی که هم ایران و هم روسیه در تحریم هستند و ترکیه نیز مشکلات خاص خود را دارد، این سه کشور در ابعاد مختلف اقتصادی، تجاری و ترانزیت می توانند همکاری جدی با یکدیگر داشته باشند.

وی تصریح کرد: امروز با توجه به جنگ روسیه و اوکراین و شرایط ایجاد شده، ایران می تواند در بازار روسیه جایگزین کشورهایی شود که این کشور را به دلیل جنگ اوکراین تحریم کرده اند. علاوه بر این می توان از مسیر ترکیه برای جایگزینی روسیه در بازار کشورهای اروپایی استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید