شعار دولت تعامل با دنیاست/ باید بین سیاست های ما در عرصه بین المللی تعادل ایجاد شود

ساعت: 21:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803391

رئیس جمهور گفت: شعار دولت تعامل با دنیاست و تلاش می کنیم با همه کشورهای دنیا ارتباط برقرار کنیم و این موضوع از بدو ورود به دولت در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در چهارمین گفتگوی زنده خود با مردم امشب سه شنبه 5 بهمن گفت: در عرصه سیاست بین الملل در جمهوری اسلامی فعالیت های بیشتری داشته و داریم، اما وجود ندارد. توازن در آن سیاست و به همین ترتیب باید بین سیاست های ما در عرصه بین المللی تعادل ایجاد شود.

وی ادامه داد: چرا با همسایگان همکاری نمی کنیم؟ مثلاً در سفر من به تاجیکستان حجم مبادلات سه برابر شد یا در سفرم به ترکمنستان تبادل گاز یا بحث ترانزیت داشتیم و اخیراً اتفاقاتی با آذربایجان در حال رخ دادن است.

رئیس جمهور گفت: چرا با روسیه رابطه برقرار نمی کنیم؟ ما می توانیم از ظرفیت های موجود در کشورهای دنیا برای ارتقای سطح علمی و اقتصادی کشور استفاده کنیم، زیرا در ایران ظرفیت هایی وجود دارد که برای روسیه مهم است و بالعکس، ظرفیت هایی در روسیه وجود دارد که برای ایران مهم است.

رییسی گفت: شعار دولت تعامل با دنیاست و تلاش می کنیم با همه کشورهای دنیا ارتباط برقرار کنیم و این موضوع از بدو ورود به دولت در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

ادامه می دهد. . .

دیدگاهتان را بنویسید