افزایش واگن های دپو از 145 به 178 هزار خودرو برای 3 ماهه امسال / ناکارآمدی مدیریت صنعت خودرو در ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا

ساعت: 09:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1798834

دو خودروساز داخلی از ابتدای سال به بهانه افزایش قیمت ها در چند مرحله قیمت محصولات خود را بین 35 تا 62 درصد افزایش دادند که این افزایش ها به شرط تحویل توافق شد و اکنون در ماه های پایانی سال سالی که هیچ نشانه ای از افزایش وجود ندارد.تولید و عرضه در بازار دیده نمی شود و هر روز بر تعداد خودروهای دپوی این دو شرکت افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بررسی ها نشان می دهد برخلاف وعده خودروسازان و وزارت صمت مبنی بر کاهش قیمت خودرو تا پایان سال و تحویل خودروهای سپرده شده به بهانه لوازم یدکی در شرکت های خودروسازی و با گذشت دو ماه از آخرین زمان تحویل اعلام شده. از این تعداد خودرو، این اتفاق نیفتاد و با اضافه شدن 33 هزار دستگاه دیگر در دی ماه، تعداد خودروهای رها شده در پارکینگ ها در بهمن ماه از سوی بازرسی وزارت صمت 178 هزار دستگاه اعلام شد.

آنها قول تحویل 145000 خودرو از اکتبر تا کنون را می دهند

این را رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ماه های اخیر پس از بازدید معاونان و روسای سازمان بازرسی از شرکت های خودروسازی اعلام کرد؛ با پیگیری های انجام شده مقرر شد تا پایان مهرماه 145 هزار خودرو در پارکینگ های دو شرکت خودروسازی کشور به صفر برسد اما اخبار جدید حاکی از آن است که این تعداد در چند ماه اخیر کاهش یافته و به هیچ عنوان افزایشی نداشته است. .

ذبیح الله هدیان سخنگوی قوه قضائیه گفت: در فضای مجازی همه دیدند که ما پارکینگ هایی داریم که هزاران خودرو در آن پارک شده و مردم در تعجب هستند که چرا؟ تا پایان آبان ماه امسال از تعداد خودروهایی که گفته می شود معیوب هستند، کاسته می شود، اما آنها به تعهد خود عمل نکرده و تعداد آنها افزایش یافته است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: اگر این خودروها به دلیل قطعات معیوب در پارک هستند چرا با افزایش قیمت خودرو تعداد خودروها کاهش می یابد. ما مدعی هستیم که همه خودروهای موجود در پارکینگ ها باعث التهاب در بازار می شوند و در این زمینه حکم اعدام داریم، بنابراین همکاران از کارکنان این دو خودروساز توضیح خواستند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید پاسخگو باشند، گفت: اگر پاسخ قانع کننده نباشد به قوه قضائیه ارسال می شود و منتظر می مانیم که آیا به وظایف خود عمل می کنند یا پرونده به دستگاه قضایی ارجاع می شود. «البته وزیر صنعت، معدن و تجارت برنامه زمانی تعیین کرده است و از آنها می خواهم اقدامات جدی تری انجام دهند.

به جای تدارکات، وسایل نقلیه انبار را افزایش دهید

در چند روز گذشته اشکان میرمحمدی، رئیس بازرسی سازمان بازرسی کل کشور گفت: بر اساس آخرین آمار بیش از 178 هزار خودروی معیوب در پارکینگ ها انباشته شده است. در دسترس نیست.

بازرس کل صمت سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: ما متاثر هستیم که برای تامین قطعات نیاز به نهاد نظارتی وجود دارد.

میرمحمدی با بیان اینکه مدیریت زنجیره تامین مطلوب نیست، گفت: خودروسازان این فرآیند را به گونه ای بیان می کنند که باید پیش فروش کنند زیرا این روش فروش باعث انباشت زیان و کاهش مشکلات نقدینگی می شود.

سازندگان خودرو قطره چکان را برای خودروها ارائه می دهند

سیدعلی موسوی، عضو کمیسیون صنعت مجلس نیز با انتقاد شدید از انحصار در صنعت خودرو در خصوص دپوی این میزان خودرو از خودروسازان، گفت: خودروسازان خودروهای قطره ای عرضه می کنند تا بتوانند با انباشت تقاضا قیمت ها را افزایش دهند. “.

موسوی با بیان اینکه مشکل مافیای خودرو است، گفت: قیمت خودرو افزایش یافته است، اما با وجود تامین نقدینگی، خودروسازان حتی درخواستی از قطعه سازان نکرده اند.

دبیر هیأت تحقیق و تفحص خودرو با انتقاد از صنعت خودرو و مسئولان دولتی متولی صنعت خودرو گفت: بر اساس گزارش ها تنها 10 درصد خودروهای انباشته به قطعاتی مانند چیپ ست نیاز دارند.
موسوی با انتقاد از سوء مدیریت اساسی در صنعت خودرو گفت: مدیران صنعت خودرو ناکارآمد هستند.

کمبود قطعات الکترونیکی دلیل تکمیل نشدن خودروها

عادل پیرمحمدی، مدیرعامل ساپکو در واکنش به اخبار منتشر شده در دفاع از صنعت خودرو، تمامی مشکلات را ناشی از تحریم ها و کمبود قطعات الکترونیکی در دنیا و تعطیلات کریسمس و قیمت خودرو دانست و گفت: نسبت به قبل سال به دلیل زنجیره تامین قطعه.

پیرمحمدی خواستار تداوم حمایت از صنعت خودرو شد و گفت: کاهش تولید نداشته ایم و تعدادی خودرو را از پارکینگ ها حذف و تجاری سازی کرده ایم و تعدادی خودرو جدید تولید و جایگزین شده است.

وی گفت: قبلا 85 هزار خودرو در پارکینگ ها تردد می کردند اما اکنون به 98 هزار خودرو رسیده و همه دارای قطعات یدکی هستند که قابل تولید در کشور نیست.

مسعود پروین، معاون برنامه ریزی تولید سایپا نیز گفت: با توجه به بحران جهانی کمبود چیپست ها و قطعات نیمه هادی مانند آی سی های مورد استفاده در ACU، امکان تحویل و تحویل این قطعه به تولیدکنندگان داخلی و خط تولید موجود را سلب کرده است. کشور به دلیل نداشتن IP به حالت تعلیق درآمده است.

وی تصریح کرد: از اواخر سال گذشته با تداوم کمبود ACU به تعداد مورد نیاز تامین کننده داخلی و افزایش خودروهای معیوب در کارخانه، تحویل این قطعه در دستور کار گروه سایپا قرار گرفت. اقدامات و روش هایی که در نهایت منجر به تحویل سریعتر خودروهای معیوب و عرضه بیشتر به بازار شد.

پروین گفت: در حال حاضر گروه خودروسازی سایپا در نظر دارد قطعه مذکور را از منابع خارجی و تولیدکنندگان داخلی تامین کند و در صورتی که تامین کنندگان در انجام تعهدات خود به خوبی عمل کنند، این مجموعه قادر خواهد بود تعداد خودروهای موجود در کف پارکینگ را افزایش دهد. كاهش دادن.

عدم تعادل در عرضه و تقاضا / ناکارآمدی مدیریت صنعت خودرو

مجید کاگز گریان کارشناس صنعت خودرو با انتقاد از مدیریت ناکارآمد صنعت خودرو و شگفتی زیان انباشته و کمبود مداوم نقدینگی در این صنعت گفت: برخی از قطعات خودروهای خودروسازان بزرگ دنیا وارداتی هم هستند و خودشان تولید نمی کنند.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در گفت و گو با خبرنگار راه دانا؛ وی گفت: این آشفتگی در بازار خودرو ناشی از عرضه کم خودرو در بازار است.

وی گفت: در پنج ماه اخیر که عرضه خودرو کاهش یافته است، با افزایش قیمت خودرو در بازار مواجه بوده ایم و دولت باید به این نتیجه برسد که اگر تولیدکنندگان داخلی نمی توانند تولید کنند، راهکارهای دیگری برای آن بیندیشند. تحویل این محصول.”

05920412 c5ab 4d4c bb09 025c8d5ed3a0 خبر خاکستری

به گزارش خبرنگار راه دانا؛ مدت هاست که تقاضا برای قیمت خودرو از سوی خودروسازان افزایش یافته و خودروسازان در ازای افزایش تولید و عرضه، سالانه چندین بار این تقاضا را افزایش می دهند، در حالی که علیرغم موافقت با افزایش قیمت ها به ویژه در سه سال اخیر، این تقاضا وجود نداشته است. افزایشی در عرضه صورت نگرفت و خودروسازان به رویه همیشگی خود در تزریق قطره چکان های خودرو و تشنه نگه داشتن بازار و افزایش بی رویه بازگشتند تا جایی که این روند باعث شد مقام معظم رهبری دیداری با مدیران صنعت داشته باشند و بر افزایش نظارت بر این امر تاکید کنند. روندی نیز اتفاق افتاده است، حالا باید منتظر عملکرد دولت و خودروسازان در سازمان صنعت خودرو و نحوه ارائه این خودروهای دپوی باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید