محدودیت های صنعت هواپیمایی و عدم تعادل عرضه و تقاضا برای سفر به عتبات / تلاش برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه اجاره در توزیع بلیت


ساعت: 12:08
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896539

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به عدم تعادل عرضه و تقاضا و محدودیت های صنعت هوانوردی گفت: صنعت هواپیمایی کشور تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا این توان محدود را به صورت عادلانه در اختیار عموم قرار دهد. و جلوگیری از حوادث اجاره مشابه زائران می توانند با خیالی آسوده به زیارت خود برسند.

میراکبر رضوی سخنگوی و مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ برای آخرین وضعیت پرواز و مسائل اربعین نبود بلیط فراز خطاب به حضرتعالی گفت: با توجه به اینکه این روزها میل زیادی برای شرکت در این حماسه و حضور در کربلا و نجف وجود دارد، قطعا خود ما نیز مشمول این شور و شوق هستیم. نسبت عرضه و تقاضا برابر نیست


تقاضا برای بلیت اربعین به مراتب بیشتر از عرضه است. ممنوعیت فروش قولنامه و تعیین قیمت

وی ادامه داد: در ایام اربعین تقاضا بسیار بیشتر از عرضه است این نابرابری نه تنها در زمینه بلیط بلکه در هر زمینه دیگری نیز وجود دارد عرضه و تقاضا اگر بیاید قطعاً مردم در ارائه این خدمات خاص با مشکل مواجه می شوند و با توجه به اینکه سازمان هواپیمایی نسبت به سایر وسایل حمل و نقل عمومی سهم بسیار کمتری در جابجایی افراد دارد، از نظر سازمان هواپیمایی، به طوری که مشکلات سال های گذشته در زمینه فروش گران قیمت و … به وجود نمی آید و امسال تصمیم بر این شد که اصلاً دو اتفاق نیفتد.

وی در زمینه این دو اقدام توضیح داد: ابتدا ممنوعیت فروش چارتری و سپس تعیین قیمت بود که شرکت های داخلی اصلاً چارتر فروش نداشتند و همه شرکت های هواپیمایی داخلی موظف بودند دستورالعمل فروش را صرفاً به صورت سیستمی انجام دهند. و بر اساس قیمت 6 میلیون تومان بلیط نجف و بغداد با توجه به برخی مسیرهای زاهدان، یزد، مشهد و شیراز به فروش می رسد که با توجه به مسافت مسیر، قیمت آن 7 میلیون و 600 هزار تومان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:
خرید بلیت اربعین منوط به ثبت نام در سامانه سماح می باشد

رضوی با اشاره به عدم فروش و مشکلات فنی آژانس ها که به دلیل مراجعه زیاد اینترنتی به وجود آمد، گفت: این مشکلات به سرعت برطرف شد و طبیعی بود که وقتی مثلا روزانه هزار بلیت ارائه می شود و میلیون ها بلیت وجود دارد. از متقاضیان، اکثر این خریداران در این مورد شکایت خواهند کرد بلیط پرواز به آنها نرسیده است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش صنعت هواپیمایی و وظیفه ما این است که حتی با این سهمیه ناچیز به بهترین نحو به مردم خدمت کنیم و از حوادثی مانند اجاره بها جلوگیری کنیم و بلیت روز اول تمام نشود پس هر شرکتی می توانند سهمیه روزانه خود را بر اساس یک سهمیه مشخص بفروشند.


کرایه های غیر سنتی با پروازهای کلاس تجاری مرتبط است



وی در خصوص نرخ های غیرعادی و لغو برخی پروازها نیز گفت: پس از اعلام هر گونه تخلف با جدیت پیگیری می کنیم و در جریان هستیم و با متخلفان برخورد خواهد شد.

رضوی تصریح کرد: قیمت های غیرعادی پروازهای اربعین مربوط به 15 شرکت داخلی نیست، بلکه مربوط به شرکت های خارجی مانند قطر است که به دوحه و از آنجا به بغداد می روند یا پروازهای بیزینس کلاس که قیمت های غیرعادی دارند. بلیط فروخته می شود و فقط شرکت های داخلی را موظف به پیگیری فروش قیمت مصوب کردیم تا از پانزدهم تا سی ام ماه جاری بتوانند با این نرخ به مردم خدمات رسانی کنند.

وی در پایان گفت: همه ایرلاین‌ها از این نوع فروش حمایت نمی‌کنند و به شرکت‌هایی که امکانات ارائه این خدمات را داشتند نگاه کردیم و انصافاً همه شرکت‌ها خود را حامی امام حسین (ع) می‌دانستند و به همین دلیل به هر فرودگاهی. نماینده تعیین شد. ما برای رسیدگی فوری به مشکلات مردم وجود داریم و تمام تلاش خود را می کنیم تا زائران با خیالی آسوده به زیارت خود برسند.

دیدگاهتان را بنویسید