دهان شرکت های هواپیمایی به دستور سازمان هواپیمایی کشور؛ هنوز بلیت زیر 600 هزار تن نداریم

ساعت: 09:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804651

بررسی ها نشان می دهد با وجود لغو مصوبه تعیین سقف قیمت بلیت هواپیما، اما این موضوع فقط روی کاغذ است و هنوز هیچ شرکت هواپیمایی زیر 600 هزار تن بلیت نمی فروشد، حتی حاضرند هواپیما را خالی بگذارند اما نه برای فروش بلیط ارزان به مسافران مجبورند بلیط را با قیمت بالا بخرند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محمدی بهش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، 19 دی ماه ضمن حمایت تلویحی از تصمیم انجمن شرکت‌های هواپیمایی مبنی بر تعیین سقف 600 هزار تنی پروازهای داخلی، به شرکت‌های هواپیمایی هشدار داد که این تصمیم را رعایت کنند.


لغو رزرو بلیط هواپیما

رئیس سازمان هواپیمایی از ممنوعیت فروش بلیت هواپیماهای ارزان قیمت خبر داد که مورد انتقاد رسانه ها قرار گرفت تا اینکه میر اکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در 28 دی اعلام کرد تصمیم انجمن شرکت های هواپیمایی برای تعیین سقف قیمت بلیط کنسل شده است

رضوی گفت: انجمن شرکت های هواپیمایی با ابلاغ پروتکل شرکت های هواپیمایی با تعیین حداقل قیمت، حداقل قیمت بلیت پروازهای داخلی را 600 هزار تن اعلام کرد. بلیت هواپیما توسط سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری شد و انجمن شرکت های هواپیمایی با ارسال نامه ای به مدیران اجرایی شرکت های هواپیمایی این مصوبه را لغو کرد.

عدم رعایت دستورالعمل های سازمان هواپیمایی توسط شرکت های هواپیمایی

اکنون با گذشت دو هفته از دستور سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر لغو پروتکل های انجمن شرکت های هواپیمایی برای تعیین حداقل قیمت بلیت هواپیماهای داخلی، اما حتی در مسیرهایی که تقاضای چندانی وجود ندارد، خبری از اعمال و تقریباً وجود ندارد. برای پروازهای داخلی زیر 600 هزار تن بلیت فروخته نمی شود.

این ارائه نشان می دهد که در واقع این آستانه قیمت برداشته نشده است و این شیوه کار برخلاف ابلاغیه عدم تعیین حداقل قیمت است و کسانی که به دلیل شرایط کاری مجبور به سفر به استان های مختلف برای انجام امور روزانه هستند، می گویند چه مسافر در این سفرها چه مسافر باشد و چه نباشد، قیمت بلیط هواپیما نسبت به قبل تغییری نکرده است و در واقع این مصوبه تاثیری در کاهش قیمت بلیت نداشته است.

این در حالی است که با وجود کف 600 هزار تنی، حداقل قیمت اعلام شده برای بلیط هواپیما حدود یک میلیون تن است، حتی در مسیر اهواز به بندرعباس که یکی از کمترین درخواست های داخلی است، قیمت اعلام شده بالای یک است. میلیون و 200 هزار تومان. .

با جستجوی ساده در سایت های فروش بلیت می توان به راحتی متوجه شد که برخلاف کف 600000 تنی، اعلام ممنوعیت بلیت های کف تا سقف به این معناست که شرکت ها مجاز به فروش بلیت های زیر 600000 تن هستند، نه حتی یک بلیت. استان کمتر از 600 هزار تومان نیست و هیچ یک از مسئولان حاضر به توضیح در این زمینه نیستند.

فروش بلیط ارزان توسط شرکت های هواپیمایی تحریم می شود

رفیعی رئیس اتحادیه دفاتر خدمات جهانگردی گفت: قیمت را شرکت های هواپیمایی تعیین می کنند و اگر آژانسی بخواهد بلیت ارزان بفروشد از سوی سایر ایرلاین ها جریمه می شود و در حال حاضر با مشکل مواجه می شود. رسانه ها، نمایندگان و رگولاتوری ها می بینند که قیمت ها تغییر نزولی نداشته است و در این بین این سوال پیش می آید که چه کسی مسئول نظارت بر این روند است و چرا شرکت های هواپیمایی در مقابل این تخلفات سکوت کرده اند و هیچ تماسی با آنها وجود ندارد؟

اجازه فروش بلیط چارتر ارزان را ندارید/ هواپیما خالی می شود اما بلیط ارزان فروشی نیست

وی ادامه داد: اکنون باید به عقب برگردیم و حلقه مفقوده ای را پیدا کنیم که باعث شده این متخلفان درمان نشوند و هر روز قیمت ها بالا برود و هیچ نهادی برای مقابله با آن وجود ندارد. آنها در لحظه آخر می فروشند، اجازه ندارند با قیمت پایین بفروشند و حتی شرکت های هواپیمایی حاضرند در آخرین لحظه هواپیما را خالی بگذارند، اما بلیط به قیمت پایین فروخته نمی شود و تحلیل آنها این است که یک هواپیما را نفروشند. بلیط کمتر از قیمت تا سرعت پرواز مختل نشود.

دهان ایرلندی ها به سازمان هواپیمایی

منصور آرامی عضو کمیسیون شهروندی مجلس در این خصوص گفت: دستور رئیس سازمان به صورت مکتوب است و عملی نشده است و این دستور تاثیری در قیمت ندارد.

میر اکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور نیز در این خصوص گفت: نظارت بر اجرای مصوبه تشدید شده و شرکت های هواپیمایی که از این مصوبه تبعیت نکنند به عنوان نهاد نظارتی توسط سازمان هواپیمایی برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار راه دانا؛ اگرچه حدود دو هفته از ابلاغ مصوبه مذکور می گذرد، اما قیمت بلیت های داخلی تغییری نکرده و تقریباً هنوز چیزی در کشور بلیت کمتر از 600 هزار تن نامیده نمی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید