اعتراض به رفتار شرکت های هواپیمایی؛ قیمت بلیت مسافران غیر ایرانی به دلار بود!

اعتراض به رفتار شرکت های هواپیمایی؛  قیمت بلیت مسافران غیر ایرانی به دلار بود!

روز جدید : تعدادی از شرکت های هواپیمایی به دفاتر خدمات گردشگری و مراکز فروش بلیت اطلاع داده اند که از ابتدای تیرماه 1401 قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی برای اتباع غیرایرانی محاسبه می شود.

در آذرماه 1400 و در بحبوحه افزایش قیمت پروازهای داخلی، انجمن شرکت های هواپیمایی در دستورالعملی به شرکت های هواپیمایی، قیمت بلیط های متفاوتی را برای مسافران خارج از ایران اعلام کرد.

بر این اساس سقف پروازهای داخلی زیر یک ساعت 100 دلار و بالای یک ساعت 150 دلار است.

مقسود اسدی سامانی، دبیر انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی نیز محاسبه نرخ فروش بلیت این مسافران را معادل قیمت «کلاس بیزینس» دانست. این مصوبه به شرکت های هواپیمایی ابلاغ شده و مسافرانی که قصد خرید بلیت با پاسپورت را دارند، اتباع خارجی محسوب می شوند.

اکنون با گذشت حدود هفت ماه از صدور این دستورالعمل، تعدادی از شرکت های هواپیمایی به خدمات گردشگری و مراکز فروش بلیط اعلام کرده اند که از ابتدای تیرماه 1401 قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی برای اتباع غیرایرانی محاسبه می شود.

ایرلاین ها نرخ ارز داخلی را ارائه می کنند که در روزهای اخیر موجی از بلیت فروشی را به همراه داشته و این شرکت هواپیمایی بارها به آنها هشدار داده است.اعتراض به رفتار شرکت های هواپیمایی؛  قیمت بلیت مسافران غیر ایرانی به دلار بود!

هفته گذشته هتلداران ایرانی با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای درخواست خدمات برای مسافران ارزی غیرایرانی دیدار کردند. در حال حاضر برخی از هتل ها بدون مجوز خدمات خود را با قیمت های مختلف و ارز به مسافران غیرایرانی ارائه می کنند.

تعدادی از تورگردانان و مدیران خدمات مسافرتی نسبت به اقدامات ادارات خدمات مسافرتی مبنی بر دوبرابر شدن قیمت و تحویل محصول به نرخ مبادله ای و دلاری اعتراض کرده اند و فروش خدمات با نرخ ها و نرخ های متفاوت به مسافران غیرایرانی تنها نیست. تبعیض آمیز و ناپسند اقتصادی و اجتماعی اما در عین حال احتمال گرانی سفر ایران به اتباع خارجی و خارج شدن از فهرست مقاصد سفر در حال بررسی است.

اپراتورهای تور از شرکت های هواپیمایی می پرسند که آیا پول بیشتری از مسافران دریافت می کنند، زیرا آنها در هنگام فروش بلیط هواپیما و سایر خدمات ملیت های متفاوتی دارند. این موضوع با توجه به حجم سفر اتباع کشورهای همسایه به ایران از جمله عراقی ها و میزان مبادله مسافری که ایران با آن کشور دارد در صورتی که قیمت بلیط هواپیما در این کشورها به صورت متقابل محاسبه شود، مطرح است. کشورهای مختلف و گرانتر برای شهروندان ایرانی واکنش ما چیست؟

?

اعتراض به رفتار شرکت های هواپیمایی؛  قیمت بلیت مسافران غیر ایرانی به دلار بود!اعتراض به رفتار شرکت های هواپیمایی؛  قیمت بلیت مسافران غیر ایرانی به دلار بود!

دیدگاهتان را بنویسید