گزارش آژانس هواپیمایی از سقوط هواپیمای بوئینگ کاسپین؛ مسافران به سمت خروجی هجوم بردند و 18 نفر مجروح شدند

ساعت: 14:34
تاریخ انتشار: 1400/10/17
کد خبر: 1798588

سازمان هواپیمایی کشوری در گزارش اولیه درباره سقوط هواپیمای بوئینگ 737 در شرکت هواپیمایی کاسپین گفت: مسافران با عجله خود را به هواپیما رسانده و 18 نفر را مجروح کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گزارش اولیه سازمان هواپیمایی کشوری از سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی کاسپین در فرودگاه اصفهان به شرح زیر است.

چهارشنبه 15 دی ساعت 14 هواپیمای بوئینگ 737ب متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین تحت یک علامت تجاری EP-CAP قرار است چهار پرواز مسافربری در مسیرهای تهران – مشهد – اصفهان – مشهد – تهران انجام شود. در ساعت 14:55 به وقت محلی برابر است UTC 11:25 این هواپیما دومین پرواز خود را به شماره 6904 از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به مقصد فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با 9 مهماندار و 117 مسافر انجام داد.

در ساعت 16:48 پرواز 15 مایل دورتر است LABOT به رادار تقریب فرودگاه اصفهان متصل شوید و از طریق کنترلر مرکز رویکرد از مسیر ورودی پرواز کنید LABOT 1N اجازه اجرای طرح را دارد ILS درست روی باند 25 فرودگاه اصفهان است. در ساعت 16:56 در 35 مایلی فرودگاه اصفهان، خلبان درخواست طرح رویکرد بصری (اپلیکیشن بصری) که مدیر با آن موافقت کرده است.

پرواز کمک خلبان در ساعت 07:17 بر روی باند 25 فرود آمد و پس از تماس چرخ ها با سطح آسفالت باند، ارابه فرود در سمت چپ هواپیما به طور ناگهانی آسیب دید و لرزش غیرطبیعی ایجاد کرد که باعث ایجاد ارابه فرود شد. یکی به سطح باند برخورد می کند و جرقه ای ایجاد می کند که از بیرون محفظه موتور مشاهده می شود و از آن زمان خلبان کنترل هواپیما را به دست گرفته است.

سپس کنترل کننده زنگ آتش را فعال کرد و خلبان را مطلع کرد و خلبان موضوع را تایید و فرود ارابه را نشان داد. اظهارات خلبان نشان می دهد که وی با توقف به سمت راست سعی کرده از خروج هواپیما از باند جلوگیری کند اما موفق به کنترل همه چیز شده و هواپیما به چپ منحرف نشده و هواپیما قبل از باند به سمت راست و داخل باند متمایل شده است. . لبه خروج به مسیر جلو TWY D متوقف می شود.

سپس خلبان به مهمانداران دستور تخلیه هواپیما داد و مهمانداران درهای خروجی جلو و عقب در دو طرف هواپیما را برای تخلیه مسافران باز کردند که با کمک نیروهای امنیتی فرودگاه و آتش نشانی تمام مسافران به سرعت در کمتر از زمان تخلیه شدند. دو روز، چند دقیقه از هواپیما.

با توجه به عجله مسافران برای پیاده شدن از هواپیما، تعدادی از آنها مصدوم شدند و 9 نفر به اورژانس فرودگاه اعزام شدند، 3 نفر به صورت سرپایی توسط پزشک در ترمینال فرودگاه و 6 نفر تحت مداوا قرار گرفتند. به دو بیمارستان اصفهان منتقل شدند.

پنج مسافر تحت مداوا و ترخیص از بیمارستان قرار گرفتند و تنها یک مسافر باردار در بخش مراقبت های ویژه بستری شد و پس از تایید کادر پزشکی، مسافر صبح پنجشنبه مرخص شد. در صورت بروز حادثه به دلیل توقف هواپیما در باند، هشدار فوری (NOTAMباند 25 بسته شد اما مشکل باعث توقف پروازهای این فرودگاه نشد و پروازهای باقی مانده از باند 25 به سمت چپ ادامه یافت.

نمایندگان سازمان بررسی سانحه هواپیمایی کشوری بلافاصله پس از وقوع سانحه به همراه تیم کارشناسی شرکت هواپیمایی در محل حاضر شدند و اقدامات اولیه برای بررسی شدت سانحه انجام و ضبط کننده های پرواز از هواپیما خارج شد. تهران منتقل شد. با تجهیز پایگاه هوایی ارتش، فرودگاه اصفهان، مدیریت بحران شهری و … تلاش شد تا هواپیما از باند به پارکینگ فرودگاه منتقل شود تا تعمیرات لازم انجام شود که تا روز جمعه ادامه داشت.

با توجه به الزامات اساسنامه رسیدگی به سوانح و سوانح هوایی غیرنظامی مصوب هیأت محترم وزیران و همچنین استانداردهای بین المللی، اطلاعیه سوانح (اطلاعبه ایکائو و مرجع صالح بررسی سانحه در کشور سازنده و طراحی هواپیما (NTSB) و با توجه به تکرار موارد مشابه با این نوع هواپیما، پیگیری های لازم جهت انجام اقدامات اصلاحی از سوی سازنده انجام شد و همزمان روند صدور توصیه های لازم به ایرلاین های داخلی برای جلوگیری از چنین مواردی انجام شد. در نظر گرفته شده.

بررسی این حادثه در حال انجام است و پس از تکمیل تحقیقات گزارش نهایی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید