بزرگترین سفارش خرید هواپیما; ایر ایندیا 470 هواپیمای ایرباس و بوئینگ می خرد

بزرگترین سفارش خرید هواپیما;  ایر ایندیا 470 هواپیمای ایرباس و بوئینگ می خرد

ایر ایندیا برنامه های بلندپروازانه ای برای رقابت با رقبای امارات و قطر دارد. سفارش 250 ایرباس شامل 40 هواپیمای پهن پیکر برای فرانسه و توافق با آمریکا برای خرید 220 بوئینگ. این ناوگان در حال حاضر 111 هواپیما دارد. برای سال‌ها، خطوط هوایی امارات و قطر عرب مسافران را از هند به اروپا و ایالات متحده منتقل کرده‌اند. مسیری که نیاز به فرود در دبی و دوحه دارد و به معنای زمان سفر طولانی تری است. اکنون ایر ایندیا می خواهد این بازار را در اختیار بگیرد.

دویچه وله: ایر ایندیا برنامه های بلندپروازانه ای برای رقابت با رقبای امارات و قطر دارد. سفارش 250 ایرباس شامل 40 هواپیمای پهن پیکر برای فرانسه و توافق با آمریکا برای خرید 220 بوئینگ. این ناوگان در حال حاضر 111 هواپیما دارد.

ناوگان هواپیماهای مسافربری هند در آستانه یک تحول عظیم است. ایر ایندیا صدها هواپیمای ایرباس 330، 350 و بوئینگ را سفارش داده است که یکی از بزرگترین سفارشات در تاریخ هوانوردی محسوب می شود.

چاندراسکاران، رئیس تاتا، گروه مادر ایر ایندیا، گفت: قرارداد با ایرباس برای خرید 210 فروند هواپیمای A320neo میان برد و 40 هواپیمای پهن پیکر A350 پس از نشست آنلاین بین نارندرا مودی، نخست وزیر هند و نخست وزیر هند نهایی و امضا شد. امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه.

این شرکت همچنین با بوئینگ، غول هوانوردی آمریکایی، برای خرید 220 فروند هواپیما به توافق رسیده است. 190 هواپیمای میان برد 737 مکس و 30 هواپیمای دوربرد شامل 20 فروند بوئینگ 737 و ده مدل بزرگتر 777X. هزینه این سفارشات 34 میلیارد دلار است.

البته مشتریان بزرگ همیشه تخفیف‌های ویژه‌ای دریافت می‌کنند که پنهان می‌مانند و عمومی نمی‌شوند.

اعلام شد که گزینه هایی برای خرید 20 فروند هواپیمای بوئینگ دیگر وجود دارد که مجموع خریداری شده توسط هند را به 290 فروند می رساند. با این معاملات، ایر ایندیا می خواهد ناوگان خود را پس از اختلال ناشی از بحران کرونا نوسازی کند و از رقبای خود جلوتر بماند.

برای سال‌ها، خطوط هوایی امارات و قطر عرب مسافران را از هند به اروپا و ایالات متحده منتقل کرده‌اند. مسیری که نیاز به فرود در دبی و دوحه دارد و به معنای زمان سفر طولانی تری است. اکنون ایر ایندیا می خواهد این بازار را در اختیار بگیرد.

ایر ایندیا در دهه 1930 توسط خانواده تاتا تاسیس شد و در دهه 1950 به یک شرکت ملی تبدیل شد و ایر ایندیا نام گرفت. در دهه 1990، این خطوط هوایی برای رقابت با خطوط هوایی ارزان قیمت بدهی داشتند. حدود یک سال پیش، تاتا مسئولیت را بر عهده گرفت و بدهکار فرعی را احیا کرد.

چاندراسکاران، رئیس تاتا، گفت که حجم سفارش می تواند از رقم اعلام شده بیشتر باشد. البته هواپیماهای A320neo از قبل خریداری و چندین سال قبل رزرو می شوند. کریستین شرر، مدیر فروش ایرباس در ژانویه گفت: «تمامی مدل‌های این سری که امروز سفارش داده شده‌اند، در سال 2029 تحویل داده می‌شوند.

ایرباس، مانند بسیاری دیگر از تولیدکنندگان اروپایی، با کمبود نیروی کار و مواد خام مواجه است. سال گذشته مدیریت این شرکت مجبور شد دو برابر ارقام تعیین شده برای تحویل هواپیما کاهش دهد.

ایرباس گزارش مالی سالانه خود را در روز پنجشنبه 16 فوریه منتشر خواهد کرد. معمولاً اهداف و چشم اندازهای شرکت نیز در این سال اعلام می شود. از جمله پیش بینی تعداد هواپیماهایی که باید به مشتریان تحویل داده شود. در سال 2021، ایرباس از ضرر یک میلیاردی به دلیل همه گیری کرونا خبر داد. بوئینگ در اوایل سال 2021 اعلام کرد که بزرگترین ضرر را در تاریخ این شرکت متحمل شده است.

ایر ایندیا بزرگترین شرکت هواپیمایی شبه قاره هند است و روزانه پروازهای مستقیم به 90 شهر در سراسر جهان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید