استانداری که برای پزشکان مهاجر بلیط هواپیما می خرد! دلسوزی برای مردم با سوزاندن سرمایه های ملی

روز جدید : در شرایطی که سالانه 3000 پزشک برای مهاجرت آماده می شوند، استاندار فارس به جای اینکه این پزشکان را حفظ کند، آنها را تشویق به مهاجرت می کند و می گوید هر که می خواهد برود هزینه بلیت را خودم می دهم!

بر اساس آمار سازمان نظام پزشکی، سالانه حدود 3 هزار پزشک ایرانی متقاضی مهاجرت هستند و بین 15 تا 40 هزار پزشک به مشاغل غیرپزشکی روی آورده اند.

در این شرایط که بسیاری از نبود پزشک می نویسند و عده ای دیگر از عدم دسترسی به پزشک و بسیاری زخمی و خسته از تاج و تخت، استاندار فارس که اتفاقا پزشک است نمک بر سر آنها می پاشد. زخم ها
پول بلیط پزشکان مهاجرت!

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس که سال ها ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز را برعهده داشته و در کسوت پزشک مشغول به کار بوده است، در شرایطی که بسیاری از مددجویان سلامت در استان فارس هستند، جزو کارگران استان فارس است. به دنبال راه حل، فضای زندگی برای پزشکان و کاهش مهاجرت آنان است. پزشکانی که تهدید به مهاجرت می کنند می توانند بروند و ما آنها را اخراج می کنیم، زیرا دوران پزشکان منحصر به فرد است و در همه زمینه ها افراد شایسته و سالمی وجود دارند.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: پرداخت 90 میلیون تن برای جراحی قلب فایده ای ندارد چرا که تعرفه بخش خصوصی 12 میلیون تن است و دلیلی ندارد پزشک چندین برابر این مبلغ را دریافت کند. در صورت بروز و تکرار چنین مشکلاتی، پزشک باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد و دانشگاه علوم پزشکی به رویکرد جدید خود ادامه خواهد داد.

ایمانیا با بیان اینکه برخی از پزشکان این تصور را اشتباه می کنند که برخی از پزشکان بیمار را از مرگ نجات می دهند و دستان شفابخشی دارند، گفت: به عنوان یک متخصص در این زمینه می گویم که پزشکان منحصر به فرد نداریم. این امر باعث شده است که مردم خانه و زندگی خود را بفروشند تا هزینه عملیات پزشکی را بپردازند. ما اجازه نمی دهیم هرکسی آن طور که می خواهد در حوزه پزشکی حرکت کند.

واکنش جامعه پزشکی

در همین رابطه محمد رائی زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی در پاسخ به ایمانیه در توییتی نوشت: جناب آقای دکتر ایمانیه، استاد محترم بیان عمومی ایراداتی که ریشه در ساختار نادرست فرآیندها و سیاست ها دارد و در جامعه پزشکی رخ می دهد. قربانی او بودن از تو دور بود! انتظار می رود بیشتر فکر شود تا هیچ بهانه ای برای حمله همه جانبه جدید وجود نداشته باشد.

همزمان با رئیس زاده، سید مؤید علویان رئیس سازمان نظام پزشکی استان تهران نیز در نامه ای به ایمانیه نوشت: اولاً باید در صحت آنها شک کنم و ثانیاً اگر درست هستند امروز اصلاح کنید، فردا دیر است. ما پزشکان و جامعه پزشکی در بدترین شرایط خدمات ارائه می دهیم. ما انتظار داریم دولت این را درک کند.

علویان ادامه داد: با توجه به شناختی که از حضرتعالی دارم، امیدوارم بتوانم این ادعاها را اصلاح کنم. نظام سلامت این وزارتخانه برای حل مشکلات موجود باید کمک شود. من به بسیاری از موقعیت ها انتقاد می کنم، اما با مشکلات کنار می آیم. با سیلی سرخ می شویم. صورتمان را خندان می کنیم تا همکارانمان متوجه غم ما نشوند و ناامید نشوند. برادر عزیز، اگر سخنان شما موجب ناامیدی می شود، برای برانگیختن رحمت الهی چه باید کرد؟ گفته شد آنچه بر من واجب است. خداوند به همه خدمتگزاران این مردم قدرت بیشتری عنایت فرماید.
گستاخی استاندار

به گزارش جامعه 24، مهدیار صیدیان، پزشک و روزنامه نگار نیز در توئیتی نوشت: «کار به جایی رسیده است که مردی که 12 سال ریاست یکی از معتبرترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور را بر عهده داشت و اکنون با کمک به فرمانداری می شود. رفقا او آنقدر مغرور است که چنین تهدیدی می کند. اگر موفق شدید، طرح پزشک خانواده را اجرا کنید و مطالبات پزشکان را پرداخت کنید، بلیط هواپیما بخرید!

سوزاندن سرمایه

در همین رابطه حسین کرمان پور مدیرکل سابق امور عمومی و بین الملل سازمان نظام پزشکی در گفتگو با جامعه ۲۴ با اشاره به تاریخچه ایمانیا گفت: این به دلیل رفتار و سواد ایشان است. عقلانیت و اخلاق حسنه می تواند در او قسم بخورد، بنابراین این اظهارات او بسیار بعید بود.

وی افزود: اگر چنین اظهاراتی از سوی ایشان بوده است، فکر می کنم دکتر ایمانیا سال ها به عقب برگشته و اظهارات ارتجاعی داشته است. کشوری که سرمایه هایش روز به روز رو به کاهش است و ژنتیکش به دلیل فرار مغزها معیوب است، جملاتی از این دست معنایی جز سوزاندن سرمایه ندارد.

کرمانپور ادامه داد: اگر بپذیریم که گفته‌هایشان درست است و برخی از پزشکان شیرین هستند، سرمایه‌های دیگر را نمی‌سوزانیم به دلیل اینکه افراد جایگزین برای گروهی از پزشکان و آن دسته از افرادی که خرج این مملکت می‌کنند و خرج می‌کنند. با همین بودجه تحصیلکرده های خارج از کشور را دو دستی معرفی کنیم و بگویم برو بیرون!

مدیر اورژانس بیمارستان سینا گفت: بعید است در شرایطی که پزشکان بهترین امتحان پس از جنگ را پشت سر گذاشته اند و بسیاری از آنها چنین اظهارات عجولانه و نسنجیده ای از سوی یک کارمند دولتی که باید صبور و صبور باشد. شهید بودند “

سرزنش رسانه ها

ایمانیا پس از این اظهارات از سخنان خود عقب نشینی کرد و رسانه ها را مقصر دانست نه خود را و معتقد است انعکاس این سخنان پراکنده است!

ایمانیا گفت: در صحبت هایم گفتم برخی از پزشکان که تعداد بسیار کمی از جامعه بزرگ و محترم پزشکی را تشکیل می دهند انتظار دارند بابت عمل جراحی ده ها میلیون دستمزد دریافت کنند که خلاف قانون و تعرفه های مصوب است. زمانی که به این افراد هشدار داده می شود، گاهی اوقات تهدید به مهاجرت از کشور شنیده می شود و این امر باعث کاهش جدی جامعه پزشکی موجود می شود که عمدتاً به دلیل کار آنها محدود است.

ایمانیا افزود: به نظر می رسد این تعداد اندک پزشک در درمان برخی بیماری ها بی نظیر به حساب می آیند که باز هم با حضور پرشمار متخصصان دوران بی نظیری به پایان رسیده است.

استاندار فارس با بیان اینکه اکثریت جامعه پزشکی به ویژه پزشکان عمومی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند اما به تعهدات خود مطابق قانون عمل می کنند، افزود: همواره قدردان جامعه پزشکان و بستگان هستیم و اراده و جدیت دنبال می کنیم. مشکلات آنها را حل کند.» و نباید نظر تعداد محدودی از پزشکان را به کل جامعه پزشکی کشور واگذار کرد.

به گزارش جامعه 24، مقصر دانستن رسانه ها و ادعای قطع سخنانش در حالی که همان کلمات ابتدایی را توییت کرده است.استانداری که نخبگان را به مهاجرت تشویق می کند.  دلسوزی برای مردم یا سوزاندن سرمایه

دیدگاهتان را بنویسید