کمک به سرمایه گذاران خرد در بازار سرمایه وظیفه دولت است

ساعت: 15:29
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782707

هندوزی در نشست امروز با کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حمایت و کمک به سرمایه گذاران خرد و مردمی که قدرت ریسک پذیری ندارند بر عهده دولت در بازار سرمایه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان هندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در نشست امروز با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه به شدت متاثر از تصمیمات و تحولات صنعت، معدن، ارز، انرژی و … است. شکل گیری شرایط دخیل است و اینطور نیست که فقط وزارت اقتصاد بتواند بورس را کنترل کند.

وی گفت: کار ما در وهله اول در بازار سرمایه کمک به افرادی است که قدرت ریسک پذیری ندارند. ما باید از آنها حمایت کنیم و نگذاریم شوکه شوند. بنابراین موظف هستیم به گونه ای روند را رصد کنیم که هیچ تصمیمی از سوی این دستگاه ها گرفته نشود که تاثیر منفی بر بورس داشته باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مسائل و مشکلاتی مانند تورم بالا، نوسانات بازار سرمایه، وضعیت کالاهای اساسی مانند گندم، جو، لبنیات مربوط به تصمیمات اتخاذ شده در دولت قبل بوده و حتی در بودجه سال 1400 نیز لحاظ شده است. .

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در شرایط تغییر دولت و تیم مدیریتی کشور، بروز چنین مشکلاتی اجتناب ناپذیر است، گفت: در حال حاضر تمام هنر دولت جدید این است که تلاش کند دولت قبلی را تغییر دهد. دولت. راه‌آهن اقتصاد حداقل به چند ماه زمان نیاز دارد تا برنامه‌های دولت را برای تحت فشار قرار دادن کارکنان جدید برای تسریع کارها و ترغیب مردم به صبور بودن تکمیل کند.

هندوزی بیان می کند: در ابتدای سال 1399 یک انحراف در کشور ایجاد شد و چند میلیون نفر ریسک گریز تحت تاثیر جو حاکم وارد بازار سرمایه شدند که نتیجه آن را نیز شاهد بودیم.

وزیر اقتصاد در خصوص مالیات ها نیز گفت: جهت گیری برنامه های وزارت اقتصاد در حوزه مالیات بر ارزش افزوده و سایر موارد مرتبط، کمک به مجلس شورای اسلامی در تکمیل طرح خود در این زمینه به جای تنظیم حساب جدید است. “سریع

وی گفت: شرط اصلی ما با مدیرعامل جدید سازمان امور مالیاتی این است که تا پایان دوره مسئولیت خود، کل نظام مالیاتی را به گونه ای کامل کند که کاملاً جدا از شرایط «حسابرس مرکزی» باشد. کلیه فرآیندهای جمع آوری و ارزیابی اطلاعات مودیان مالیاتی از طریق تراکنش های الکترونیکی.

انتهای پیام/

منبع: خانه ملت

دیدگاهتان را بنویسید