فعال کردن بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاران به کنترل بیکاری کمک می کند


ساعت: 09:16
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1816860

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فعال سازی بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی می تواند به کنترل بیکاری و ایجاد اشتغال کمک کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، سارا فلاحی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی; وی با گرامیداشت فرارسیدن سال جدید با اشاره به اهمیت اجرای شعار 1401 مبنی بر تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال گفت: در نظام بین الملل اصل خودیاری حائز اهمیت است لذا توجه به علم و دانش فعالیت های مبتنی بر قدرت درونی این کشور ماست.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چاردوول، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه ایران اسلامی در تحریم است بنابراین باید به سمت شکوفایی در تولیدات دانش بنیان حرکت کنیم.

وی ادامه داد: تحقق چنین موضوعی باعث حفظ نخبگان و دانشمندان و جلوگیری از خروج آنها از کشور و همچنین ایجاد اشتغال می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مجلس می تواند قوانینی را در حوزه قانون گذاری برای تسهیل اشتغال زایی تصویب کند، افزود: متاسفانه یکی از مشکلات کشور ما بیکاری است و این یک معضل است. که انسان نمی تواند تصمیم بگیرد.»

فلاحی با اشاره به اینکه برای رفع بیکاری باید به طور مشترک سیاست داخلی و خارجی کشورمان را تعدیل کنیم، گفت: به عبارتی اگر بتوانیم در زمینه حمایت از تولید داخلی و سپس جذب سرمایه گذار داخلی پیش برویم و حضور سرمایه گذاران خارجی «می توان تا حدودی مشکل بیکاری را کنترل و مدیریت کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: فعال سازی بخش خصوصی در این زمینه مهم است زیرا دولت به تنهایی نمی تواند این حوزه را اداره کند. همچنین باید توجه داشت که حرکت در این مسیر می تواند سرمایه اجتماعی کشور را افزایش دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید