از مشارکت سرمایه گذاران خارجی در پروژه پالایشگاه تا حل معضل بیکاری در منطقه خراسان غربی / لزوم تسریع در صدور پروانه بهره برداری


ساعت: 09:07
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1894658

بررسی امکانات منطقه ویژه اقتصادی سبزوار؛

با وجود تمایل سرمایه گذاران خارجی برای مشارکت در پروژه پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، فرصت مناسبی برای حل معضل بیکاری در منطقه غرب خراسان فراهم شده است و تسریع در صدور پروانه بهره برداری می تواند در این زمینه موثر باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; یکی از مهم ترین مسائلی که حل آن می تواند بخش بزرگی از مشکلات مربوط به زنجیره را حل کند، بحث ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مختلف است، به گونه ای که با حل بیکاری می توان گفت بسیاری از مشکلات موجود مشکلات اجتماعی نیز حل خواهد شد. اما این مشکل آنقدر بزرگ و پیچیده است که بدون حضور بخش خصوصی و ظرفیت های پنهان از جمله سرمایه گذاران بزرگ خارجی قابل حل نیست.

ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در نقاط مختلف کشور یکی از راهکارهایی است که می توان با مزایا و امتیازات ویژه برای سرمایه گذاران ایجاد کرد و این تمایل را در آنها ایجاد کرد که بتوانند از این فرصت برای کمک به رفع بیکاری در کشور استفاده کنند. علاوه بر سود

منطقه ویژه اقتصادی سبزوار نیز یکی از پتانسیل هایی است که در غرب خراسان رضوی ایجاد شده و با ایجاد فرصت برای سرمایه گذاری، چشم سرمایه گذاران خارجی را به حضور در این منطقه کرده است.

روحل امین حکمت نیا یکی از سرمایه گذاران پالایشگاه گاز سبزوار درباره حضور سرمایه گذارانی از چین گفت: نمایندگان یک شرکت چینی و کره ای در سفر به سبزوار از منطقه ویژه اقتصادی بازدید کردند و پیگیر ساخت پروژه پالایشگاهی در این منطقه شدند. منطقه ویژه اقتصادی سبزوار انجام می دهند.


072f2533 867f 41b1 8ead f542686178a7 خبر خاکستری

وی بابیان اینکه این سرمایه گذاران خارجی در این بازدید از زیرساخت های تجاری، اقتصادی، نیروی انسانی، انرژی (آب-برق-گاز)، امنیت و زیرساخت های حمل و نقل (هوایی، جاده ای و ریلی) در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار بازدید کردند. با زیرساخت های ایجاد شده در منطقه ویژه اقتصادی، شرایط بسیار خوبی برای سرمایه گذاری ایجاد شده است.

حکمت نیا در ادامه با بیان اینکه این شرکت چینی کره ای باید در تامین 20 درصد اعتبارات مورد نیاز پروژه پالایشگاه مشارکت داشته باشد، افزود: این شرکت علاوه بر سرمایه گذاری می تواند اجرای بخشی از پروژه ها را نیز بر عهده بگیرد.

وی افزود: یکی از مشکلات موجود که می تواند این سرمایه گذاری ها را به تعویق بیندازد، عدم صدور مجوز برای بهره برداری است که می طلبد مسئولان به سرعت وارد عمل شوند.

بدیهی است حل معضل بیکاری می تواند یکی از مهمترین دستاوردهای اجرا و فعالیت منطقه ویژه اقتصادی سبزوار باشد که آغاز این فعالیت منوط به صدور مجوزهای عملیاتی از سوی مسئولین می باشد لذا با تسریع در صدور این مجوزها احتمالاً به حفظ سرمایه گذاران خارجی در این منطقه کمک می کند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید