لزوم مشارکت مردم در طرح جهش تولید مسکن/ حل معضل بیکاری و ایجاد اشتغال در اصناف مختلف با آغاز این طرح

ساعت: 08:30
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1781882

سید حسین صابری گفت: اگر به طرح موضوع و تصویب قانون پرش مسکن بسنده شود، نتیجه نمی دهد اما آنچه از مجلس یازدهم و دولت انتظار داریم این است که این طرح نهایی شود و مردم باید به خوبی در این امر دخیل باشید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید حسین صابری در گفتگو با راه آرمان; وی با تاکید بر اینکه با اتحاد و استفاده از همه فرصت ها و مهارت ها می توان بر مشکلات کشور یکی پس از دیگری فائق آمد، گفت: با ارائه طرح جهش در تولید مسکن مردم به یکی از نیازهای اساسی و اساسی خود دست خواهند یافت.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه موضوع مسکن به عوامل متعددی بستگی دارد، افزود: اگر به تمام پروژه هایی که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز وجود داشته است نگاه کنیم، خواهیم دید که عوامل متعددی در تامین مسکن و تامین مسکن نقش داشته است. هرچه این عوامل بهتر برآورده شوند، موفقیت نسبی بیشتر است.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت مسکن در زندگی، امام راحل دو ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 20 فروردین 1358 به این مهم پرداختند و بنیاد مسکن را برای رسیدگی و رفع این مشکل تأسیس کردند.

صابری با اشاره به اینکه 16 سال از بهترین لحظات عمرم در جوانی در مناطق فقیرنشین و روستاها در این عرصه خدمت کرده ام، گفت: آن زمان به یاد دارم که تامین مسکن برای امام راحل چند سوال داشتم. از جمله زمین، توجه به متخصصان، سرمایه مالی برای تامین کار و مصالح ساختمانی را ذکر کردند و از مردم خواستند در این امر کمک کنند.

این فعال فرهنگی افزود: در آن زمان بهترین مکان های کرمان را با محورهای مناسب برای اسکان انتخاب و ساختیم.

وی افزود: موضوع مسکن و تامین آن بسیار مهم است که به عوامل متعددی از جمله زمین، سرمایه، تکنولوژی، مصالح و تلاش افرادی بستگی دارد که در برخی پروژه ها آزمون خود را به خوبی پس داده اند. در دولت نهم و دهم طرحی به نام مسکن مهر ارائه شد که در ابتدا با استقبال خوبی مواجه شد و خانه هایی با زیرساخت های مختلف به مردم واگذار شد.

صابری با اشاره به اینکه طرح ملی مسکن پیشنهادی در دولت دوازدهم منطبق بر برنامه و شعار اصلی است، گفت: اما انتظارات مجلس یازدهم و دولت این است که این طرح نهایی شود و مردم خوب باشند. درگیر این طرح هستند.

این فعال فرهنگی با تاکید بر لزوم استفاده از فناوری های متنوع که موجب صرفه جویی در زمان در اجرای این طرح می شود، خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که مسکن فقط موضوع مسکن نیست و بسیاری از اشتغال در راستای رونق است. «مسکن فراهم شده است. چرا که ده ها شغل، صنعت و صنف در این حوزه فعال است و با استفاده از صنایعی که در این حوزه وجود دارد، بیشتر بیکاری حل خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید