حمایت همه جانبه بخش دولتی از فعالیت‌های بخش خصوصی استان

استاندار فارس مطرح کرد؛

استاندار فارس گفت: بخش خصوصی استان باید پیشرو باشد و منتظر حرکت بخش دولتی نماند و فعالان بخش خصوصی استان به موضوعاتی از جمله ساخت مسکن، احداث پایانه صادراتی و … استان ورود کند و ما به عنوان بخش دولتی از فعالیت‌های بخش خصوصی استان حمایت همه جانبه داریم.

به گزارش خبرگزاری موج فارس، استاندار فارس امروز ۱۸ مهر ماه در جلسه هم‌اندیشی موضوعات قابل طرح حوزه اقتصادی در سفر هیئت دولت به استان فارس در جمع فعالان بخش خصوصی استان گفت: مشکلات فعالان هر بخش جمع‌بندی و همراه با راهکارهای پیشنهادی جهت تصمیم‌ سازی به هیئت دولت آماده کردیم که حوزه اقتصاد و توسعه استان برای ما اولویت دارد.

محمدهادی ایمانیه افزود: تلاش می‌کنیم جلسه ویژه‌ای با حضور وزرای صمت و جهاد کشاورزی را با تعدادی از فعالان اقتصادی بخش‌های صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی که مشکلات آن‌ها کلان و فراتر از استان است را برگزار و پیگیری می‌کنیم و تمرکز ما در استان بر بهره‌برداری مطلوب از فرصت سفر و حضور هیئت دولت در استان فارس است.

وی گفت: بر اساس اطلاع واصله، مطالبات گندم‌کاران استان فارس معادل ۳۵۰۰ میلیارد تومان به حساب آن‌ها واریز شده که این خبر خوبی برای حوزه کشاورزی استان است.

ایمانیه با بیان اینکه امسال تولید گندم استان فارس بیش از دو برابر پارسال و بیش از یک میلیون تن گندم است، پیشنهاد داد:‌ اختیار و مدیریت پنجره واحد استان را به بخش خصوصی واگذار کنیم که این موضوع را صاحب‌نظران این بخش در هر بخش کارشناسی و بررسی کرده و نظراتشان را به ما ارائه دهند.

ایمانیه تصریح کرد: همچنین به زودی اتاق فکری با حضور اساتید دانشگاه، فعالیت بخش خصوصی و مدیران مرتبط با مباحث قابل طرح در استان برای کارشناسی دقیق، ارائه راهکار و کمک به تصمیم‌سازی در استان ایجاد خواهد شد.

وی اظهار کرد: بخش خصوصی استان فارس باید پیشرو باشد و منتظر حرکت بخش دولتی نماند و فعالان بخش خصوصی استان به موضوعاتی از جمله ساخت مسکن، احداث پایانه صادراتی، تأمین آب بخش صنعت و کشاورزی استان، جلوگیری از خام فروشی حوزه معدن، نگارش و تدوین قانون مسئولیت اجتماعی بخش صنعت، تجارت، گردشگری و کشاورزی استان ورود کند و ما به عنوان بخش دولتی از فعالیت‌های بخش خصوصی استان حمایت همه جانبه داریم.

استاندار فارس پس از شنیدن مشکلات فعالان بخش خصوصی قول مساعد داد مشکلات بخش خصوصی استان در حوزه تأمین اجتماعی و مالیات را با برگزاری جلسات تخصصی دنبال خواهد کرد.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید