آماده حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران استان مرکزی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی پیش از صرف نهار امروز در همایش سرمایه گذاری شهرستان اراک با حضور مهمانان داخلی و خارجی گفت: ظرفیت های زیادی در استان مرکزی مستقر است و بسیاری از واحدهای صنعتی ما هستند. نمونه نه تنها در ایران، بلکه در منطقه.

وی ادامه داد: بیش از سه هزار واحد صنعتی در استان مرکزی، صنایع بزرگی مانند آلومینیوم، هپکو، آذرآب، واگن سازی و آذرآب مستقر هستند که برخی از این واحدها صنایع مادر و به نوعی استراتژیک هستند.

دری نجف آبادی افزود: شازند را به دلیل وجود پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاهی که ظرفیت بسیار وسیع و گسترده ای در استان مرکزی دارد، می توان قطب انرژی منطقه نیز نامید.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: پروژه های مهم صنعتی و کشاورزی برای سرمایه گذاری در کلانشهر اراک و استان وجود دارد که با همکاری های دوجانبه و چند جانبه و با حمایت استاندار و مدیریت شهری ظرفیت های خوبی را فراهم می کند. ، آماده سازی حمایت همه نوع سرمایه گذار وجود دارد.

دری نجف آبادی گفت: حقوق مردم، افراد و اشخاص و همچنین حقوق مسلمانان و غیرمسلمانان برای نظام جمهوری اسلامی ارزشمند است و ما از این امر دفاع کرده‌ایم و به آنچه یک اصل روشن در آن است متعهد هستیم. روابط اقتصادی با کشورهای اسلامی و غیر اسلامی نیز وجود دارد


دولت باید با ساده‌سازی قوانین مشارکت سرمایه‌گذاران را تسهیل کند

عین القداتی گفت: متاسفانه در کشور رقابت بین دولت و بخش خصوصی داریم که انتظار می رود دولت بر این رویکرد رقابتی فائق آمده و با ساده سازی قوانین زمینه مشارکت سرمایه گذاران را فراهم کند.

پیمان عین القداتی رئیس شورای اسلامی شهر اراک در همایش فرصت های سرمایه گذاری اراک بر تغییر رویکرد مدیریت شهری و شهرداری ها از روش های سنتی به روش های نوین تاکید کرد و بعدها شهرداری ها برای درآمدزایی به سمت فروش شهری روی آوردند. که مشکلاتی را به همراه داشته و ظاهر شهر را زشت کرده است اما در رویکرد جدید شهرداری ها با سرمایه گذاری به دنبال تسریع در کار هستند.

عین القداتی تصریح کرد: باید رویکرد توسعه شهری را از توسعه صرفا کالبدی به ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی تغییر دهیم اما برای توسعه شهری اراک در حوزه رفاهی و خدماتی باید منابع درآمدی را افزایش دهیم. که یکی از راهکارهای متنوع سازی منابع درآمدی و اعطای پروژه به سرمایه گذاران آن می باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور رقابت بین دولت و بخش خصوصی داریم. انتظار می رود دولت بر این رویکرد رقابتی غلبه کند و با ساده سازی قوانین زمینه مشارکت سرمایه گذاران را ایجاد کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: هنوز در برخی حوزه های مدیریت شهری نظر مساعدی نسبت به سرمایه گذاران نداریم بنابراین این نظر باید تغییر کند.

عین القداتی گفت: به دنبال تعریف بسته های تشویقی در مجلس شهری هستیم که شرایط موجود را داشته باشد تا سرمایه گذاران تمایل به ورود به حوزه های مختلف داشته باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه در اراک شاهد توسعه نامتوازن هستیم بنابراین یکی از برنامه های شورا و شهرداری تحقق عدالت شهری است اما با بودجه مصوب شهرداری این امکان وجود ندارد و باید از سرمایه گذار استفاده کنیم. “

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: در اراک نه تنها در حوزه صنعت بلکه در سرمایه گذاری شهری نیز فرصت های خوبی وجود دارد، به عنوان مثال دره گردو به عنوان یک پروژه گردشگری و رفاهی بسیار جذاب خواهد بود.

وی بیان کرد: توجه ویژه ای به سرمایه گذاران خارجی داریم و اعلام می کنیم که علاقه مندیم از سرمایه گذاران خارجی نه تنها در حوزه صنعت بلکه در حوزه مدیریت شهری نیز بهره مند شویم، اما این سوال را داریم که انتظارات داخلی و داخلی چیست. سرمایه گذاران خارجی و پیشنهادات آنها

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به اینکه بودجه شهرداری اراک به بیش از 2500 میلیارد رسیده است و این نشان می دهد شهر اراک استعداد بالایی دارد و هدف ما برای رسیدن به 5 هزار میلیارد تومان قابل دستیابی است، خاطرنشان کرد:

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید