بررسی جدید قیمت بلیط هواپیما در این هفته / ایر تاکسی تا کجا پیش رفته است؟

ساعت: 16:27
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1782080

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از تصمیم گیری شورای عالی هوانوردی در هفته جاری درباره قیمت بلیت هواپیما خبر داد. وی گفت: در حال حاضر چندین تاکسی هوایی در کشور مشغول فعالیت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قیمت بلیت هواپیما در اجرای طرح ظرفیت 60 درصد افزایش نیافته است، گفت: قیمت بلیت هواپیما متناسب با افزایش سالانه در حال رشد است و قیمت بلیت هواپیما را انجام خواهیم داد. تصمیم شورای عالی هوانوردی در هفته آینده.

وی گفت: صورت های مالی 11 شرکت هواپیمایی را دریافت کرده ایم.

آدم نژاد گفت: در حوزه هوانوردی مشکلات متعددی وجود دارد که یکی از آنها مربوط به قطعات هواپیما است که معمولا به دلیل تحریم های شدید امکان واردات آن به کشور وجود ندارد و شرکت های هواپیمایی از نظر ارزی، قطعات مورد نیاز برای هواپیماهایشان. «آنها بسیار گرانتر از سایر خطوط هوایی در کشورهای دیگر هستند.

وی گفت: شرکت های هواپیمایی مشکلات دیگری دارند که در شورای عالی هواپیمایی به همه آنها خواهیم پرداخت.

معاون حمل و نقل و شهرسازی تصریح کرد: عدم ارائه کترینگ برای سفرهای هوایی مورد تایید ستاد ملی کرونا است و اگر ستاد اعلام کند شرکت های هواپیمایی موظف به ارائه کترینگ هستند، شرکت های هواپیمایی باید هزینه عدم ارائه را کسر کنند. کترینگ از بلیط .ردن.

آدم نژاد در خصوص ورود ناوگان جدید به صنعت هوانوردی کشور گفت: ورود ناوگان جدید به تصویب شورای عالی هواپیمایی رسیده و این موضوع در این شورا مطرح شده است.

آدم نژاد درباره مشکل پرداخت حقوق به مستمری بگیران هما توضیح داد: رقم سالانه چند صد میلیارد تنی میزان ورود به صندوق بازنشستگی هما بود اما اکنون ورودی صندوق بازنشستگی هما کاهش یافته و از سوی دیگر مبلغی که باید ماهانه پرداخت کند طبق ناوگانی که هما در حال حاضر دارد مسئولیت پرداخت مستمری را ندارد.

وی ادامه داد: تفکیک صندوق گزینه مناسبی نیست و باید تلاش کنیم شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را با سایر شرکت ها همگام کنیم و با افزودن ناوگان جدید به ناوگان موجود بتوانیم ایران ایر را از این وضعیت خارج کنیم. “

تاریخچه فساد کالاهای اساسی در بنادر

آدم نژاد با اشاره به مشکل فساد کالا در بنادر گفت: تعرفه ها را افزایش نداده ایم و تعرفه های دریایی تغییر نکرده است. او گفت: «مشکل هزینه تأخیر است. هزینه ها نباید آنقدر زیاد باشد که صاحبان کالا کالا را در انبار نگهداری کنند و آنقدر زیاد نباشد که برای کسانی که مجبور به نگهداری کالا در انبار هستند مضر باشد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: انبارهایی که در آن کالاها نگهداری می شود، دو نوع است. یکی انبارهایی است که فقط کالا در آنها نگهداری می شود و انبار دیگر مربوط به کالاهایی است که باید در شرایط خاصی نگهداری شوند، اما مدت زمانی که کالا در انبارها نگهداری می شود مدت زمان معینی است و البته هر کالایی بیش از زمان مشخص شده نگهداری می شود. می تواند پوسیدگی کند.

ایرتاکسی کجا رفت؟

آدم نژاد در خصوص آخرین وضعیت تاکسی های هوایی گفت: در حال حاضر چندین تاکسی هوایی در حال فعالیت هستند اما با این تحریم ها نمی توان به اهداف مورد نظر دست یافت.

وی گفت: اقتصاد هوانوردی در کشور اجازه توسعه تاکسی های هوایی را نمی دهد و باید برای راه اندازی این تاکسی های هوایی انگیزه بدهم. تلاش کردم، اما شرایط نیاز به مطالعه دارد و فرودگاه ها و شرکت ناوبری کشور باید اقدامات لازم را چه در زمینه نگهداری و چه در زمینه بهره برداری انجام دهند، اما اکنون کشور نیاز مبرمی به توسعه ناوگان هوایی خود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید