پذیرش قمی ها برای پرداخت الکترونیکی بلیط تاکسی/ توقف تمدید تاکسی قم توسط خودروسازان


ساعت: 17:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889556

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم با اشاره به اینکه خطوط تاکسیرانی مجهز به دستگاه POS در یک ماه گذشته مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است، گفت: نوسازی ناوگان تاکسیرانی قم نیز در دستور کار قرار گرفته است. پول برای این ماه ها آماده شده است، اما هنوز در راه است.” بیایید به وب سایتی برای خودروسازان تبدیل شویم و خودرویی را معرفی کنیم که جایگزینی برای رانندگی تاکسی توسط خودروسازان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی نیک مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده بیش از یک سال است که پرداخت الکترونیک کد QR در 90 درصد تاکسی های قم نصب شده است. یکی دیگر از مدل‌های پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی همچنین احساس می‌شد که نصب دستگاه‌های POS در تاکسی‌ها باید پرداخت کرایه تاکسی را برای مردم تسهیل کند.
وی بیان کرد: در این راستا با بسیاری از بانک ها رایزنی هایی صورت گرفت تا این دستگاه ها به صورت رایگان در اختیار تاکسیرانان قرار گیرد و هزینه اضافی به این قشر از جامعه تحمیل نشود و در نهایت شرکت سامان کیش با ارائه رایگان دستگاه های POSE موافقت کرد. . روی تاکسی های قم نصب کنید.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم تصریح کرد: خط بازک – بازار به عنوان خط پایلوت محسوب می شود و تاکسی های این خط چند ماهی است که به دستگاه های POS مجهز شده اند. در این مدت بازخوردها خوب بود و مردم از تعداد تراکنش های خط بازار استقبال خوبی داشتند.» _ بگک قابل توجه است.

نیک افزود: با توجه به بازخوردهای خوب در مورد خط باجک، در مرحله دوم تاکسی های خطوط اطراف میدان جانبازان مجهز به دستگاه شدند که در حال حاضر کارهای اداری تاکسی های این خطوط تا سقف در حال انجام است. 160 تاکسی تعبیه شده است که در خطوط مربع جانبازان کار می کنند.مجهز به اجاق گاز.

وی خاطرنشان کرد: پس از نصب دستگاه POSE در تاکسی ها در میدان جانبازان، نصب دستگاه های POSE در سایر تاکسی های سطح شهر بلافاصله در دستور کار قرار می گیرد تا در شش ماهه دوم سال جاری شاهد این باشیم که تمامی تاکسی ها مسیرها و مسیرهای گشت و گذار در بانک تجهیز می شود و دردسر پرداخت نقدی هم برای مسافران و هم برای رانندگان تمام می شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم افزود: 5 هزار و 914 دستگاه تاکسی بی سیم، دایره ای و خطی در قم فعال است.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از این کابین ها بازسازی شده است؟ وی بیان کرد: در دهه هشتاد مدرن ترین تاکسی ها در قم بود، اما تا پایان دهه نود یکی از فرسوده ترین خطوط تاکسی در کشور بودیم و در پایان سال 1389 بیش از نیمی از تاکسی های قم پیشی گرفت. زندگی استاندارد آنها به مدت 10 سال است. چرا منتظر بودیم که دولت به این موضوع فکر کند؟ برای رانندگانی که اکثرا از اقشار پایین درآمدی جامعه هستند برنامه ریزی مناسبی ارائه نشد.

نیک گفت: در این زمینه با شهردار و اعضای شورای شهر قم بحث و تبادل نظر داشتیم و خوشبختانه قرار شد سرمایه گذاری توسط شهرداری و سیستم مدیریت شهری انجام شود و 20 میلیارد تومان در اختیار شهرداری قرار گیرد. سازمان تاکسیرانی در یکی از بانک ها واریز شود. برای تحقق آن و پرداخت وام به رانندگان تاکسی، 8 میلیارد تومان از سوی شهرداری تزریق شد و 44 تاکسی جدید وارد خطوط شد، اما متاسفانه با وجود آموزش کامل تاکسیرانی، سایت ایران خودرو که سمند 7 ایکس و پژو را در نظر گرفت. GLX به تاکسی، بسته شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم ادامه داد: تعطیلی سایت ایران خودرو و توقف تولید دو دستگاه تاکسی باعث شده که نتوانیم نوسازی ناوگان تاکسیرانی قم را ادامه دهیم و همچنان منتظر جایگزینی این دو خودرو هستیم. خودروها مشخص می شود چون کار در استان انجام می شود، پول در بانک مسدود شده و آماده بحث در مورد نوسازی ناوگان تاکسیرانی است و با توجه به اینکه خودروساز جایگزین دارد، منتظر معرفی خودروی جایگزین هستیم. قرارداد با اتحادیه های سراسر کشور

وی تاکید کرد: ثبت نام از رانندگان تاکسی انجام شده و تعداد زیادی از آنها استقبال می شود و حدود 1000 راننده نیز متقاضی دریافت تاکسی جدید و جایگزینی تاکسی های فرسوده هستند. خودروی قبلی گران‌تر است، بنابراین در حال بررسی افزایش وام خودرو برای رانندگان هستیم تا تاکسی‌های خود را تمدید کنند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید