پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی در باجک _ خطوط فرهنگیان / مردم کرایه را نقدا پرداخت نکنند.


ساعت: 10:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1884798

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در گفتگو با خبرنگار ما با توجه به تجهیز خطوط تاکسی باجک فرهنگیان به دستگاه های پوز از مردم درخواست کرایه کرد. پرداخت الکترونیکی شود تا با پذیرش شهروندان زمینه الکترونیکی شدن تمامی خطوط تاکسیرانی قم که مورد علاقه مردم است فراهم شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود طبیبی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا تصریح کرد: یکی از دغدغه ها و وعده های ما به شورای اسلامی شهر قم توسعه سامانه پرداخت الکترونیک در ناوگان حمل و نقل عمومی بود که در حال حاضر در بیشتر قرارداد SLA که پیش بینی کرده بودیم در ناوگان اتوبوسرانی در حال شکل گیری است. پرداخت در تمامی خطوط به صورت دستگاه های پوز بانک انجام می شود البته سامانه قمیار و سامان در ناوگان اتوبوسرانی موجود است.

وی ادامه داد: استفاده از این روش در تاکسی ها مستلزم این است که رانندگان بتوانند دستگاه POS تهیه کنند که در بانک ها تشریفات زیادی وجود دارد. چند روزی است که دستگاه POS به عنوان نمونه خط باجک-فرهنگیان بر روی تاکسی های قم نصب شده است تا مشکلات را عیب یابی و رفع و سپس به تمامی خطوط تاکسیرانی شهر تعمیم دهد.

طبیبی تاکید کرد: از ارکان اصلی این طرح اقدام تاکسیرانی برای دریافت دستگاه POSE است که فرآیند پیچیده ای دارد و شرط موضوع این است که تاکسیرانان هزینه تهیه این دستگاه را متقبل نشوند. دو فرضیه با یکی از سوی بانک های استان رایزنی برای توسعه استفاده از دستگاه های پرداخت الکترونیکی عوارض انجام شد که به 600 دستگاه نیاز دارد تا روزانه 60 تراکنش بانکی با هر یک از این دستگاه های پوز در خط باجک-فرهنگیان انجام شود. تا بانک ترغیب شود دستگاه های POS را به سایر خطوط نیز ارائه دهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: برای تشویق مردم به پرداخت الکترونیکی بلیت تاکسی در خط باجک – فرهنگیان در سطح شهر اطلاع رسانی شده است چرا که در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح آزمایشی و رسیدن هر تاکسی به 60 تراکنش در روز. ما می توانیم خطوط دیگری را در شهر افتتاح کنیم. همچنین مجهز به دستگاه پرداخت الکترونیکی عوارض می باشد.

طبیبی تاکید کرد: پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی در ابتدا به نفع شهروندانی خواهد بود که علاوه بر عدم پرداخت هزینه اضافی، نیازی به تهیه پول نقد نیز ندارند و حمل و نقل آنها را تسهیل می کند. به همین دلیل از مردم می خواهیم از خط تاکسی باجک، معلمان برای پرداخت بلیت از کارت بانکی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: ممکن است نگرانی تاکسیرانی و تاکسیرانی معاف از مالیات وجود داشته باشد که این دستگاه ها شامل پرداخت مالیات می شود و رانندگان در استفاده از این سیستم پرداخت الکترونیکی که به آن اعتماد دارند دقت لازم را داشته باشند. هیچ مالیاتی از این دستگاه ها دریافت نمی شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: مزیت اصلی پرداخت الکترونیکی بلیت تاکسی مسافرانی است که بلیت را با شماره واقعی پرداخت می کنند، لذا شهروندان نیز همکاری کرده و بلیت را به صورت الکترونیکی در خطوط مورد نظر پرداخت کنند.




انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید