کرایه های حمل و نقل عمومی در تهران تغییر کرد/اجرای کرایه های جدید از فروردین

کرایه های حمل و نقل عمومی در تهران تغییر کرد/اجرای کرایه های جدید از فروردین

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به اینکه شورای اجرایی استانداری تهران با اصلاح نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی موافقت کرد، گفت: پس از بازنگری، نرخ ها به زیر سطح تورم کاهش یافت و به این ترتیب استانداری تهران نرخ ها را تغییر داد. اصلاح شده جدید ایرادی ندارد و در صورت ابلاغ شورا به شهرداری از اول اردیبهشت قابل اجراست.

سعید بشیری در گفت وگو با ایسنا، به تشریح روند تصویب کرایه حمل و نقل عمومی پرداخت و اظهار کرد: پس از دریافت مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی، موضوع قانون شوراهای اسلامی کشور به شورای اجرا ارائه شد. به ریاست استاندار و با حضور نمایندگان قوه قضائیه و شورای اسلامی برگزار می شود.

وی افزود: پس از بررسی کارشناسی مصوبه شورای شهر در کمیته مشورتی به هیئت مدیره و با عنایت به تاکید استاندار تهران و همچنین استاندار تهران برای جلب رضایت و رفاه حال شهروندان عزیز تهران – ایرنا – موضوع کاهش قیمت وسایل نقلیه عمومی (مترو، بلیت اتوبوس) و تاکسی ها در دستور کار قرار گرفت که تصمیمات اتخاذ شده منجر به کاهش و تعدیل قیمت ها در هر سه حوزه حمل و نقل عمومی شد.

وی ادامه داد: تعدیل قیمت ها و کاهش کرایه ها در هر سه حوزه حمل و نقل عمومی بار دیگر در شورای اسلامی شهر تهران مطرح و در نهایت به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید. با توجه به فرصت دو هفته‌ای برای تصویب اصلاحیه و موافقت استانداری با نرخ‌های تعدیل‌شده طبق قانون، این مصوبه تا دو هفته دیگر قابل اجراست.

بشیری تاکید کرد: پس از بازنگری، نرخ ها به زیر سطح تورم کاهش یافت و به این ترتیب استانداری تهران با نرخ های جدید اصلاح شده مخالفتی ندارد و با ابلاغ شورا به شهرداری می تواند در موعد مقرر اجرایی شود.

قیمت جدید حمل و نقل عمومی در پایتخت

شکری هاشمی، رئیس کمیته عمران و امور حمل و نقل شورای شهر تهران از تعرفه جدید حمل و نقل عمومی در پایتخت خبر داد که بر اساس آن کمترین قیمت کارت بلیط پیش پرداخت برای مسافران درون شهری مترو و درون شهری است. مسافت 2 کیلومتر 28500 ریال به نسبت افزایش طول سفر و به ازای هر کیلومتر 147 ریال به کرایه اضافه می شود.

وی افزود: افزایش نرخ کرایه سفرهای با مسافت بیش از 34 کیلومتر برای سال 1402 معادل کرایه سفرهای تا مسافت 34 کیلومتر خواهد بود، قیمت کارت بلیط پیش پرداخت برای مسافران برون شهری 37 هزار و 730 ریال است. , ایستگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی (هشتگرد) 82000 ریال و برای مسافران در ایستگاه 500 فرودگاه امام خمینی (ره) 136 ریال می باشد.

عضو شورای شهر تهران درباره قیمت بلیت اتوبوس نیز گفت: کرایه دریافتی برای خطوط اتوبوس سریع السیر به طول بیش از 15 کیلومتر بر اساس خطوط 15 کیلومتر محاسبه و دریافت می شود و برای خطوط عادی اتوبوس به طول بیش از 20 کیلومتر بر اساس خطوط 20 کیلومتری.

هاشمی ادامه داد: در خطوط اتوبوسرانی سریع السیر عمومی، ورودی پایه تا مسافت 5 کیلومتر 1800 تومان و در هر 5 کیلومتر 400 تومان اضافه می شود، همچنین در خطوط عادی بخش خصوصی، ورودی 1800 تومان است. تا 2 کیلومتر و نیم کیلومتر است که برای هر 2 و نیم کیلومتر 400 تومان اضافه می شود.

وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت بلیت مترو، اتوبوس و تاکسی از اول اردیبهشت ماه اجرایی می شود، گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه مبالغ تعیین شده در ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اعمال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید