میانگین نرخ کرایه در اراک 25 درصد افزایش می یابد / فعال سازی پرداخت الکترونیکی کرایه اتوبوس

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی چگینی، رئیس کمیته ساخت، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص افزایش شهریه ها در اراک گفت: قبل از پایان سال گذشته پیشنهادی برای افزایش کارمزدها ارائه شد که به کمیسیون ارائه شد و در اراک میانگین افزایش را خواهیم داشت تا اینکه 25 درصد اعلام شود.


حداقل 150 دستگاه اتوبوس در ناوگان شهری اراک نیازمندیم / در 5 سال گذشته هیچ اقدامی برای نوسازی و ترمیم ناوگان انجام نشده است.

وی ادامه داد: در ماه های اخیر اقدامات موثری در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده است که در سال گذشته حدود 162 میلیارد تن وام در این حوزه اعطا شد و 45 دستگاه اتوبوس و اتوبوس متوسط ​​در یک مرحله خریداری شد. “

چگینی افزود: قبل از آغاز به کار شورای ششم و حدود 5 سال پیش هیچ اقدامی برای نوسازی و ترمیم ناوگان حمل و نقل عمومی انجام نشد و وضعیت تاج در دو سال اخیر به عنوان یک خانه عمل می کند، بنابراین این مشکل نامحسوس.”

رئیس کمیسیون شهروندی شورای شهر اراک گفت: با توجه به شرایط پس از تاج گذاری و بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و سایر مراکز، قطعاً به خدمات فوری بیشتری برای ناوگان حمل و نقل عمومی نیاز خواهیم داشت، اما اگرچه نیاز به حداقل 150 اتوبوس در اراک، اما حدود 80 اتوبوس در شهر ما حق انتخاب داشتیم.

وی افزود: با توجه به شرایط نامناسب ناوگان، در پایان سال گذشته 45 دستگاه اتوبوس و اتوبوس متوسط ​​خریداری و 10 دستگاه اتوبوس برای بازسازی به استان همجوار اعزام شد. همچنین دو بلوک در اراک توسط یکی از کارخانه ها در حال بازسازی است.


فعال سازی پرداخت الکترونیکی بلیط اتوبوس در حال انجام است

چگینی با بیان اینکه شورا و شهرداری نیز در بحث بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی ورود کرده اند، افزود: در حوزه پرداخت الکترونیکی در گذشته مشکلات زیادی در بحث قرارداد در این طرح وجود داشت و برای آن تلاش می کنیم. مشکل به زودی حل می شود.«از کارتی که باید با آن تعرفه ها را به صورت الکترونیکی پرداخت کنید، استفاده کنید.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهرداری اراک خاطرنشان کرد: قراردادی که در دوره قبل برای تجهیز ناوگان به سامانه پرداخت الکترونیکی منعقد شده بود، قرارداد کاملی نبود و باعث اختلاف بین کارفرما که شهرداری اراک است و پیمانکار بود. متأسفانه این دلیل اصلی استثنایی بودن این شرکت است و ما نتوانستیم در جای دیگری مشورت کنیم.

وی در خصوص اختصاص سهمیه اتوبوس برای شهر اراک از پایگاه تامین ناوگان و تجهیزات مدیریت شهری وزارت کشور گفت: رایزنی های زیادی از طریق شهرداری، شورا و بخشدار انجام شد. بنابراین این عدد به 50 می رسد. «که با پرداخت 80 درصد قیمت خرید توسط دولت و 20 درصد از سهم شهرداری خریداری می شود و یکی از قوی ترین ارکان حمل و نقل عمومی ما خواهد بود.

چگینی افزود: هنوز وارد بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی اراک نشده ایم، اما برنامه ای داریم که بتوانیم در این زمینه به رانندگان و تاکسیرانان کمک کنیم تا خدمات هدفمندی به شهروندان ارائه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید