پرداخت الکترونیکی کرایه به صورت نقدی، بازی دو طرفه مسافر و راننده


ساعت: 11:01
تاریخ ارسال: 06/10/1401
کد خبر: 1893652

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم مطرح کرد؛

مسعود طبیبی با اشاره به اینکه پرداخت الکترونیکی هزینه تاکسی یک طرح برد-برد برای مسافر و راننده است، گفت: از شهروندان قمی می خواهیم در خطوط تاکسی که تاکسی ها مجهز به دستگاه POS هستند، هزینه را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود طبیبی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در گفت و گو با خبرنگار قم فردا وی بیان کرد: لازم بود با برنامه های سازمان ترافیک شهرداری قم، کرایه تاکسی به صورت الکترونیکی وصول شود، استفاده از دستگاه های پوز متصل به شبکه شتاب یکی از آسان ترین روش های پرداخت است و امروزه بیشتر مردم به جای استفاده از کارت های بانکی از کارت های بانکی استفاده می کنند. پول نقد

وی ادامه داد: قم شهری زائر پسند است و بسیار مهم است که مدیریت شهری از روش های حمل و نقل استفاده کند که موجب آسایش شهروندان و زائران شود.

طبیبی تاکید کرد: برای این کار امکان سنجی انجام شد و با یکی از بانک ها به توافق رسیدیم تا دستگاه های POS را به صورت رایگان در اختیار تاکسیرانان قرار دهیم تا به صورت پایلوت در خطوط تاکسیرانی هزینه ای به این قشر تحمیل نشود. بازار دستگاه پوز فرهنگیان نصب شد و بانک همچنین اعلام کرد که اگر تراکنش هر تاکسی بیش از 60 تراکنش در روز باشد، دستگاه پوز را در سایر خطوط نیز به صورت رایگان نصب می کنند، خوشبختانه تراکنش هر تاکسی بیش از 60 تراکنش بوده است. به 100 و نصب دستگاه POSE رایگان در خطوط دیگر نیز در حال انجام است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: از شهروندان می خواهیم در صورت استفاده از تاکسی های مجهز به دستگاه POS هزینه را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

طبیبی تصریح کرد: پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی یک اتفاق دو طرفه برای مسافران و رانندگان تاکسی است، از یک سو مسافران نگران حمل وجه نقد و پرداخت هزینه اضافی نیستند، از سوی دیگر رانندگان مجبور نیستند نگران دریافت پول نقد و سایر مشکلات پرداخت نقدی باشید.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان تاکسی از پرداخت مالیات معاف هستند و نگران اخذ مالیات از طریق سامانه POS نباشند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: در صورت تداوم پذیرش پرداخت الکترونیکی بلیت تاکسی توسط مردم، تا پایان سال تمامی خطوط تاکسیرانی قم به دستگاه‌های POS مجهز می‌شوند و رسانه‌ها باید نسبت به آموزش و اطلاع رسانی اقدام کنند. مسئله.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید