زاهدان; شهری که تاکسی در آن کمیاب است و کرایه ها گران است/ تاکسی ها از امکانات استفاده می کنند اما خدماتی ارائه نمی دهند


ساعت: 11:00
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919456

سازمان حمل و نقل درون شهری، جستجوی جدی برای افراد؛

سردرگمی در سیستم حمل و نقل عمومی شهر باعث گلایه شهروندان از ساماندهی نشدن خطوط تاکسیرانی در شهر زاهدان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون ; در کشور ما به دلیل ضعف جدی حمل و نقل عمومی انبوه (مترو و اتوبوس)، تاکسی به جایگاه مهم و ویژه ای در سیستم حمل و نقل شهری تبدیل شده است، تا جایی که در برخی شهرهای کوچک و متوسط ​​تا 80 درصد حمل و نقل حمل و نقل در شهر با تاکسی انجام می شود.

حمل و نقل یکی از مهم ترین بخش های خدمات شهری در شهرها محسوب می شود. اما کلانشهر زاهدان در توسعه و پیشرفت حمل و نقل حتی از برخی شهرهای تازه ایجاد شده نیز عقب است.

زاهدان از حداقل امکانات رفاهی یعنی. تاکسی در شهر و نبود تاکسی مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

بسیاری از رانندگان زحمتکش تاکسی در زاهدان به مردم خدمات رسانی می کنند، اما برخی از این افراد زحمتکش گاهی به دلایل مختلف و گاه ناخواسته باعث گلایه شهروندان می شوند.

تاکسی در کلانشهر زاهدان نسبت به جمعیت و وسعت شهر بیش از نیاز است اما به دلیل عدم مدیریت، مردم این شهر از کمبود تاکسی گلایه دارند.

برخی از شهروندان زاهدانی از نبود خطوط تاکسی مناسب، ازدحام مسافران و وجود مشکلات ترافیکی در این نقطه از شهر گلایه دارند.

این نقطه از شهر به دلیل ضعف ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه کمبود تاکسی و وضعیت نابسامان تاکسی ها در تمام ساعات شبانه روز به ویژه صبح و عصر مملو از مسافران منتظر است.

مردم باید در کنار خیابان ها منتظر تاکسی یا خودروهای شخصی باشند و حالا نبود ایستگاه تاکسی مستقل در مرکز شهر به معضلی تبدیل شده است.

یکی از شهروندان زاهدانی به خبرنگار ما گفت: چندین بار هم من و هم مسافران بابت این مشکل از رانندگان تاکسی شکایت کرده ایم اما می گویند حق ماست که هر چه کرایه می خواهیم بگیریم، گاهی اوقات ترافیک را هم بهانه می کنند. و بگویید که طبق قانون می توانیم هزینه بیشتری از شما دریافت کنیم.

2600 تاکسی در زاهدان تردد می کنند اما به مردم خدمات نمی دهند

علی رهشانی معاون شهردار در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: امروز با توجه به افزایش خودروهای شخصی و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی کاهش یافته است.

وی با اشاره به اقدامات، بازسازی و افزایش خطوط تاکسی در سطح شهر زاهدان، افزود: 2600 دستگاه تاکسی در سطح شهر زاهدان تردد می کنند اما خدماتی به مردم ارائه نمی دهند و بیشتر این تاکسی ها دستی هستند که خلاف قانون و قانون است. در چیزی به نام ناوگان حمل و نقل عمومی وجود ندارد.

به گفته معاون شهردار، تعدادی خطوط تاکسیرانی در برخی نقاط شهر اضافه شده و برخی نیز تمدید شده اند و کار این خطوط از ابتدای مهرماه و همزمان با اغتشاشات آغاز شده است. نیمه رها شده مسیر.

وی افزود: یکی دیگر از وظایف راننده تاکسی رعایت نظافت تاکسی های شهر زاهدان است.

روحانی تصریح کرد: امسال ارائه خدمات نسبت به گذشته بهبود یافته است و عمده مشکلات تا پایان سال برطرف می شود.

وی ادامه داد: خطوط تاکسیرانی 400 لیتر بنزین اضافه به رانندگان تاکسی می دهند اما خدماتی به مردم ارائه نمی شود و باید با نظارت بیشتری این موضوع بررسی شود.

معاون شهردار خاطرنشان کرد: برای حل معضل ترافیک زاهدان از سال آینده پیش بینی بودجه مترو و VIP راه اندازی و طرح نقشه برداری انجام شده و همچنین احداث چهار پل در زاهدان از طریق کاهش می یابد. ترافیک زاهدان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید