تعرفه گران مخابرات به بهانه 4 هزار دقیقه مکالمه رایگان / درآمد سالانه بالای 4 هزار میلیارد در مقابل خدماتی که ارائه نمی شود.


ساعت: 10:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۹
کد خبر: 1917669

با تصویب ستاد تنظیم بازار، شرکت مخابرات شروع به افزایش هزینه کرد که در ازای آن تقریبا هیچ خدمات خاصی به مشتریان ارائه نخواهد کرد و به بهانه 4 هزار دقیقه مکالمه رایگان سالانه بیش از 4300 میلیارد درآمد کسب خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه خبر راه دانا; شرکت مخابرات با مصوبه تنظیم‌کننده بازار مرکزی، ایران افزایش عجیب تعرفه تلفن ثابت را برای اختصاص حجم قابل توجهی از مکالمه رایگان با مدت زمان مشخص به تلفن ثابت با طرح منطقی‌سازی هزینه‌ها آغاز کرده است.


درآمد سالانه بیش از 4 هزار میلیارد در مقابل خدماتی که ارائه نمی شود



در این طرح مشتریان تهرانی با پرداخت 15000 تومان 4444 دقیقه مکالمه شهری رایگان در مجموع 72 ساعت در یک ماه و 3333 دقیقه مکالمه رایگان برای مشتریان استانی و در سایر شهرها با پرداخت مبلغ 10000 تومان، مبلغ 2 هزار و 666 تومان به مکالمه رایگان اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید:
تعرفه گذاری تلفن ثابت وظیفه کمیسیون تنظیم مقررات است/ گرفتن شماره ثابت از مشترکین مخابرات بی انصافی است.

شرکت مخابرات ایران هدف اصلی این طرح را دریافت حداقل پشتیبانی از گوشی های غیر کارکرد اعلام کرد و توضیح داد: به طور متوسط ​​25 هزار تومان هزینه تعمیر و نگهداری هر خط در ماه است و اکثر مشتریانی که از این طرح استفاده می کنند، قبض های ماهانه زیر را خواهند داشت. 20000 تومان .

شرکت مخابرات به بهانه افزایش حقوق، حدود 300 تا 400 میلیارد تومان عوارض مخابراتی دریافتی از مردم را برای تعمیر کارکنان خود افزایش داده است. تعرفه های مخابراتیتا جایی که محمدرضا بید هم مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل مخابرات ایران گفت: انتظار داریم ابلاغ مصوبه جدید تلفن ثابت از سوی وزارت ارتباطات بخشی از مطالبات کارکنان خود باشد. مشکلات مخابراتی دولت بالا خواهد رفت.


هر نفس از این باغ می آید…



البته مجلس هم در مقابل این افزایش موضع گرفت و نمایندگان مجلس از جمله لطف الله سیاه کلی درباره افزایش تعرفه تلفن ثابت به شبکه دانا گفتند: هر نفسی از این باغ می آید، با چه منطقی تعرفه تلفن ثابت را افزایش دادند و در توجیه این افزایش اقدامات را توصیف می کند؟ به چه موضوعی اشاره می کنند؟

این عضو شورای اسلامی افزود: امروزه مردم تقریباً رایگان از اپلیکیشن های تصویری استفاده می کنند و اکنون نرخ تلفن را گران می کنیم؟

وی افزایش قیمت تعرفه های ثابت را یکی از معجزات وزیر صمت و ستاد تنظیم بازار می داند! وی افزود: آیا درآمدها افزایش می یابد تا مردم بتوانند هزینه افزایش تعرفه تلفن ثابت را پرداخت کنند؟

یکی از اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس تاکید کرد: تعرفه تلفن ثابت باید مشخص شود و درست نیست بخشی از دولت میزان افزایش تعرفه را تعیین و به مردم تحمیل کند.


کمیسیون صنایع وظیفه بررسی و رسیدگی به افزایش قیمت مخابرات را بر عهده داشت



این انتقادات تند از نمایندگان مردم و درخواست آنان از هیئت رئیسه، رئیس مجلس را بر آن داشت تا دستور رسیدگی به این موضوع را صادر کند. بر اساس اعلام محمدباقر قالیباف، این ماموریت به کمیسیون صنایع مجلس سپرده شد تا در خصوص افزایش قیمت آبونمان تلفن ثابت بررسی و گزارش دهد.


انتشار اخبار معنادار برای مشروعیت بخشیدن به افزایش چند برابری هزینه ها



اما آنچه در این میان باید به آن نگاه کنیم، تلاش زیاد شرکت مخابراتی برای مشروع جلوه دادن افزایش چند برابری قیمت اشتراک ماست. حرفی که حداقل فعلا هم شورای رقابت و هم نمایندگان مجلس صحت آن را نمی پذیرند. با این حال، شرکت مخابرات او برای اثبات حرفش کمپین رسانه ای گسترده ای را راه اندازی کرد و در هفته های گذشته علاوه بر برگزاری جلسات ویژه، اخبار ویژه ای را نیز منتشر کرد.

از جمله این خبرها مصاحبه مدیرعامل شرکت مخابرات با شبکه افق برای توجیه قیمت اشتراک ما و همچنین خبر تشکر وزیر ارتباطات از مدیرعامل شرکت مخابراتو از برگزاری جلسه مشترک با رئیس سازمان تنظیم مقررات خبر داد که هیچ یک از این موارد توجیه کافی برای این افزایش نبوده است.

مدیرعامل مخابرات خراسان رضوی هفته گذشته در نشست با خبرنگاران، ضمن تاکید بر اینکه به دلیل افزایش هزینه ها، نرخ تلفن ثابت در 14 سال گذشته تغییری نکرده است، در اظهار نظر عجیبی خطاب به معترضان نسبت به افزایش قیمت ها گفت: در صورت عدم تغییر نرخ تلفن ثابت. نیاز از تلفن مخابرات برگشت…


با افزایش هزینه ها چقدر به مخابرات اضافه می شود؟



نکته مهم در افزایش اشتراک ما درآمدی است که به حساب شرکت مخابرات واریز خواهد شد. اگرچه این شرکت مدعی افزایش هزینه های نگهداری شبکه در سال های اخیر است، اما تناسب آن با افزایش درآمد مورد تردید است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس صورت های مالی منتشر شده شرکت مخابرات درآمد مخابرات از اینجا فقط در مهرماه سال جاری و همزمان با شروع آبونمان اجباری جدید، 265 میلیارد و 789 میلیون و 500 هزار تومان بوده است. همچنین از 29 میلیون خط تلفن ثابت فعال در کشور، 5 میلیون آن به تلفن روستایی متصل است که افزایش آبونمان را شامل نمی شود، اما 24 میلیون خط دیگر به طور متوسط ​​15 هزار تومان آبونمان ثابت پرداخت می کنند. این یعنی حدود 360 میلیارد تومان افزایش درآمد ماهانه و 4320 میلیارد تومان افزایش درآمد سالانه برای مخابرات خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید