دستگاه های خودپرداز بانک ها کمیاب شدند/پول کمیاب شد

دستگاه های خودپرداز بانک ها کمیاب شدند/پول کمیاب شد

کمبود نقدینگی و غیرفعال شدن گزینه برداشت در برخی از دستگاه های خودپرداز در سطح بانک های دولتی و خصوصی در شهرهای مازندران طی سه هفته گذشته مشکلات زیادی را برای مردم این استان ایجاد کرده است.

بازدید از محل در شهر آمل نشان داد که برخی از خودپردازهای بانک های دولتی و خصوصی طی دو هفته گذشته در اکثر ساعات شبانه روز وجه نقد به مشتریان خود واریز نمی کردند. ساکنان آملی می گویند که به چندین دستگاه خودپرداز رفتند اما نتوانستند پول نقد را برداشت کنند.

برخی دیگر معتقدند با توجه به افزایش پرداخت های اینترنتی و وجود دستگاه های کارتخوان در تمامی فروشگاه ها، نیازی به افزایش سقف برداشت و در دسترس بودن وجه نقد در دستگاه ها نیست. اما برخی دیگر از شهروندان با بیان اینکه برای انجام برخی کارهای روزمره نیاز به برداشت نقدی دارند، می‌گویند: بر اساس قانون جدید مالیاتی دستگاه‌های کارتخوان، بسیاری از فروشندگان از مردم تقاضای نقدی دارند و مردم مجبور به پرداخت نقدی هستند.

یکی از اهالی آملی گفت: در چند روز اخیر برای سوار شدن به تاکسی و اتوبوس با کمبود نقدینگی مواجه شده ام و از سوی دیگر تاکسی و اتوبوس به کارتخوان یا سیستم کارت متصل نیستند.

حسن نبی زاده افزود: حتی در چند روز گذشته مجبور شدم برای دریافت حداقل 50 تا 100 هزار تومان وجه نقد در صف بانک باشم که در ماه های اخیر مردم با مشکلات روحی و اقتصادی زیادی مواجه هستند. اضافه.

پرداخت نقدی برای ویزیت پزشک

فاطمه حسینی یکی دیگر از شهروندان عاملی که برای گرفتن پول از یکی از خودپردازهای بانک دولتی در حال بازگشت بود که از دریافت نکردن پول ناراحت بود، گفت: در مورد بیماری فرزندم وقت دکتر داشتم و منشی دکتر از من در سال جاری درخواست پول کرد. شماره برای بازدید و گفت کارت می خواند اینجا خراب است! و باید هزینه بازدید را نقدا پرداخت کنید.

وی با اشاره به اینکه به چندین دستگاه خودپرداز مراجعه کرده و متأسفانه همه آنها تراکنش های پرداختی را انجام نداده اند، افزود: متأسفانه برای انجام کار خود مجبور شدم با دادن کارت بانکی از چند مغازه پول نقد بگیرم. متاسفانه پول نقد در شهر گویا است.» کاهش یافته است

اما ماجرای عدم پرداخت نقدی از دستگاه های خودپرداز آمل که معمولاً هر سال در هفته اول نوروز اتفاق می افتد، سابقه دارد و شهروندان آملی با سوء مدیریت برخی بانک ها، غیرفعال شدن پرداخت های نقدی در دی ماه به نوعی از آن جان سالم به در برده اند. و با گذشت بیش از دو هفته از این مشکل شهروندی، ظاهرا داستان برای شهروندان این شهر طولانی است.

پول از بین رفته است

مدیر یکی از شعب بانک دولتی در پاسخ به اظهارنظر بعدی خبرنگار با تایید مشکلات پیش روی شهروندان گفت: متأسفانه در چند روز اخیر اسکناس کاغذی کاهش یافته و به اندازه کافی موجود نیست. سطح شعب بانک ها، برای اینکه بتوان در دستگاه های خودپرداز قرار داد.

وی که نخواست نامش فاش شود، افزود: ما تابع تصمیمات مدیران بالادستی بانک هستیم و امیدوارم با انعکاس اخبار و پیگیری شما این موضوع برای مردم حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید