پشت پرده عجیب بی پولی! / چرا دستگاه های خودپرداز پول ندارند؟

پشت پرده عجیب بی پولی!  / چرا دستگاه های خودپرداز پول ندارند؟

در سال های گذشته بانک مرکزی اعلام کرده بود که سقف برداشت پول از دستگاه های خودپرداز از 200 هزار تن به 500 هزار تن می رسد. اما امسال چنین مجوزی به بانک ها داده نشد.

اما تنها مشکل مردم در آستانه عید نوروز بالا نرفتن سقف برداشت پول بود. بسیاری از دستگاه های خودپرداز در دو روز آخر سال پول نقد نداشتند. آن هم در روزهایی که به گفته بانک مرکزی، تراکنش های مالی به یک رکورد رسیده است.

بانکداران پول نقد ندارند؟
کمبود و بی پولی دستگاه های خودپرداز در آستانه تعطیلی پنج روزه مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرد. برخی از مردم می گویند که به چندین دستگاه خودپرداز مراجعه کرده اند اما نتوانسته اند پول بگیرند. برخی دیگر معتقدند با توجه به افزایش پرداخت های اینترنتی و در دسترس بودن دستگاه کارت خوان در تمامی فروشگاه ها، نیازی به افزایش سقف برداشت و وجود وجه نقد در دستگاه های خودپرداز نیست.

اما برخی معتقدند مردم باید پول نقد برداشت کنند. زیرا طبق قانون جدید مالیاتی دستگاه های کارتخوان، بسیاری از ارائه دهندگان از مردم تقاضای نقدی می کنند و مردم مجبور به پرداخت نقدی هستند.

آنچه در ادامه می خوانید پیام های کاربران تجارت نیوز و تجربه آنها از مراجعه به دستگاه خودپرداز و برداشت وجه نقد است:

همه رهگذران را در بانک های شهر جست و جو کردیم و حتی یک صندوق هم نداشتیم.

«امسال بانک های خوزستان پول جدیدی برای عیدی ندارند. پول جدید پیشنهاد شد و صندوقدارها حتی پول نقد هم نداشتند.

سقف برداشت 200 هم نیست.» آخرین مبلغی که به من اجازه برداشت را داد 120000 تن بود.

به غیر از صف، به 10 دستگاه خودپرداز رفتم، هیچ کدام پول نقد نداشتند.

همان 200 جلد در دستگاه های خودپرداز نیست».

«بسیاری از خودپردازهای مازندران پول ندارند. او هم در نوروز با این همه مسافر است. دو روز پیش که سود سهام و یارانه. اما پولی برای برداشت مردم وجود ندارد. “مشکل چیه؟”

آیا بی پولی عمدی است؟
اما برخی دلیل عدم افزایش سقف برداشت پول از بانک ها را قانون جدید مالیاتی کارتخوان ها عنوان می کنند.

بانک ها سقف برداشت را بالا نبرند تا مردم مجبور به خرید با کارتخوان شوند و دولت بر اساس گردش مالی کارتخوان ها از فروشندگان مالیات بگیرد.

“هیچ کس علاقه ای به برداشت پول ندارد. اما به دلیل مالیات بر روی دستگاه POS، اکنون کسی جرات باز کردن دستگاه را ندارد. ملت به پول برگشته است».

«کارت‌خوان‌های فروشگاه مشمول مالیات هستند و بسیاری از تجار ترجیح می‌دهند کالاهای خود را نقد کنند و مردم سعی می‌کنند همکاری کنند. «خیلی ها هم به همین دلیل دستگاه های خود را جمع آوری کردند و به بانک تحویل دادند.

با این کابوس برای اینترنت و مشکلات آن، شما همیشه باید مقداری پول نقد داشته باشید تا بتوانید در صورت قطع یا پرداخت زمان پرداخت آنلاین یاهو بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید