هشدار بوئینگ و ایرباس: تاخیر در راه اندازی 5G

هشدار بوئینگ و ایرباس: تاخیر در راه اندازی 5G

روز جدید رهبران دو شرکت بزرگ جهان از دولت آمریکا خواستند تا راه اندازی خدمات جدید مخابراتی مبتنی بر فناوری 5G را به تعویق بیندازد.

گروه فناوری اطلاعات: مدیران بوئینگ و ایرباس در نامه ای هشدار دادند که این فناوری می تواند تاثیر منفی جدی بر صنعت هوانوردی بگذارد.

پیش از این، هشدارهایی مبنی بر اینکه فناوری 5G ممکن است توسط سیستم های راداری مورد استفاده در هواپیما به خطر بیفتد، صادر شده بود. غول های مخابراتی ایالات متحده AT&T و Verizon خدمات 5G را در 5 ژانویه راه اندازی خواهند کرد.

در نامه ای از دیو کالهون و جفری نایتل، مدیران عامل بوئینگ و ایرباس، به دولت ایالات متحده تاکید شد که فناوری 5G می تواند عملکرد ایمن هواپیما را از طریق تداخل منفی و مخرب کاهش دهد.

نامه هشدار به گروه تجاری US Airlines همچنین به تحقیقات فدرال رزرو ایالات متحده در سال 2019 در مورد تأثیر فناوری 5G بر این شرکت ها اشاره می کند. ایرباس و بوئینگ با استناد به این مطالعه اعلام کردند که اگر فناوری 5G در سال 2019 معرفی شود، حدود 345000 پرواز مسافری و 5400 پرواز باری با تأخیر، تغییر مسیر یا لغو خواهند شد.

ایرباس در بیانیه ای جداگانه گفت: ایرباس و بوئینگ، همراه با سایر سهامداران و فعالان صنعت هوانوردی ایالات متحده، آزمایشات خود را برای بررسی دقیق اختلالات احتمالی بین فناوری 5G و سیستم های ارتفاع سنج رادیویی گسترش داده اند. این شرکت ها همچنین برای کاهش خطرات احتمالی پیشنهاد حمل و نقل هوایی ایمن را به وزارت حمل و نقل ایالات متحده ارائه کردند.

در همین حال، اداره کل هوانوردی ایالات متحده دستورالعمل های جدیدی در مورد مجوز پرواز و تداخل فناوری 5G در عملکرد سیستم های پرواز راداری صادر کرده است.

در نوامبر، AT&T و Verizon راه‌اندازی خدمات فناوری 5G را برای یک ماه دیگر یعنی در 5 ژانویه به تعویق انداختند و اقدامات احتیاطی را برای محدود کردن اختلالات احتمالی انجام دادند.

به گفته نیروی هوایی ایالات متحده، این جابجایی به اندازه کافی پیشگیرانه نبود و بوئینگ و ایرباس تردد تلفن همراه در اطراف فرودگاه ها و سایر مناطق تعیین شده و باند فرودگاه ها را از سر گرفتند.

اسکات کربی، مدیر اجرایی هواپیمایی یونایتد در ایالات متحده نیز گفت که اداره هوانوردی ایالات متحده استفاده از رادار و ارتفاع سنج رادیویی را در 40 فرودگاه اصلی این کشور ممنوع کرده است.

شرکت تلویزیون آمریکایی بعداً اعلام کرد که نسل جدید فناوری 5G ایمن است و خطوط هوایی آمریکایی شایعات و اطلاعات نادرست را منتشر می کنند.

در همین حال، دیگر مقامات آمریکایی مانند مردیث آتویل، مدیر عامل شرکت پخش آمریکایی، معتقدند که تاخیر در پروازها و تاخیر در راه اندازی نسل جدید خدمات فناوری می تواند رشد اقتصادی آمریکا را تا 50 میلیارد دلار کاهش دهد. این در شرایطی است که کشور اخیراً تا حدی از بحران اپیدمی کرون بهبود یافته و در حال بازسازی اقتصاد خود است.

دیدگاهتان را بنویسید