اقدامات آمریکا علیه استکبار غبار غم را در محله ما پراکنده کرد/ حادثه ایرباس کتاب زندگی را برای بسیاری از دوستانم بست


ساعت: 10:11
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880089

انصاریان با بیان اینکه زمانی که خبر شهادت پدرم را شنیدند 11 ساله بودم، گفت: در محله ما افراد زیادی کشته شدند و چیزی که برای من سخت بود دوچرخه سواری مادری با سه فرزندش با فرزند شما بود. فکر می‌کردیم در سانحه ایرباس جان باخته‌اند و سخت‌تر این بود که غبار غم در محله پاشیده شد و همه در شهر بندرعباس غمگین بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسام الدین انصاریان فرزند شهید ابراهیم انصاریان از شهدای سانحه هواپیمای ایرباس در گفت و گو با خبرنگار هرمز گفت: 11 ساله بودم که خبر فوت پدرم را دادند.

انصاریان افزود: من هم یکی از مسافران پرواز ایرباس بودم و قرار بود با پدرم به سفر برویم اما سرنوشت یاری نکرد.


تلفن خانه مان زنگ خورد و خبر تکان دهنده ای دریافت کردیم

وی در توضیح این ماجرا با بیان اینکه صبح روز پرواز پدرم از خانه خارج شده بود و من خواب بودم، گفت: فکر می کنم ساعت حدود یک ربع به یازده بود که تلفن منزلمان زنگ خورد و گوشی را برداشتم. یکی از آشنایان ما در ارتباطات نیروی دریایی سپاه بود که تماس گرفت و به من گفت کدام یک از بستگانش در پرواز دبی شرکت کرده اند و من گفتم پدرم بلیط سفر دارد، خواهرم گوشی را از من گرفت و از من در مورد آشناییمان پرسید. او گفت که هواپیما نقص فنی داشته است، اما او او را باور نکرد.

فرزند شهید ابراهیم انصاریان ادامه داد: وقتی تلفن قطع شد، خواهرم نگران شد و از صحبت های تلفن راضی نشد، برای دریافت اخبار بیشتر به منطقه یکم ناوگان نقل مکان کرد که در بین راه دو نفر از عوامل ستاد نیروی دریایی ارتش. خاطرنشان می کند که آنها می گویند دو موشک به هواپیما اصابت کرده و ممکن است کسی از این حادثه جان سالم به در نبرده باشد.


34d98b07 9188 4571 bad2 5412348a36db خبر خاکستری


گرد و غبار غم در محله ما پخش شده است

هنرمند بندرعباسی با بیان اینکه این خبر بسیار وحشتناکی برای ماست و ابر غم در دل همه ما و مردم محله ما نشسته است چرا که انگشتر خود را به مادرم داد و در فرودگاه نیز تسبیح خود را به من داد. من و خواهرش به او گفتیم که آن را به مادرم بده تا کنار بالینش برایش دعا کند.

انصاریان گفت: از آنجایی که خودم بلیط هواپیما را داشتم و نرفته بودم، تعجب کردم، شرایط برایم خیلی سخت بود تا اینکه روز ششم بعد از حادثه، عصر جمعه همان هفته، پدرم به خوابم آمد. و به من گفت که من زنده ام و گریه نکن.

وی ادامه داد: ماه ها به برادرم که در نیروی دریایی سپاه بود می گفتم برو دنبال پدرمان و احساس می کنم او زنده است و زحمات زیادی کشیده ایم اما آنطور که باید یاد این عزیزان را به یاد نمی آوریم.

فرزند قربانی سانحه هواپیمای ایرباس گفت: در محله ما افراد زیادی کشته شدند و چیزی که برای من سخت بود این بود که یک مادر و سه فرزندش که روز قبل با فرزندشان دوچرخه سواری می کردند در سانحه ایرباس کشته شدند و چه شد. برای من سخته. سخت تر بود، انگار غبار غم در محله بود و همه در شهر بندرعباس غمگین بودند.

هنرمند بندرعباسی گفت: می توانم بگویم اهل سنت در دفاع مقدس کارهای خوبی انجام داده اند، در خانواده من پدرم شهید شد و دو برادرم سرباز شدند، یکی از برادرانم در نیروی دریایی سپاه و دیگری در نیروی دریایی سپاه بود. غربی در مقابل


حضور اهل سنت در جبهه برای حمایت از جنگ

انصاریان افزود: اهل سنت هرمزگان در اعزام نیرو به جبهه همراه شیعیان بودند و در پشتیبانی و کمک رسانی مردمی فعال بودند. و بعد از اینکه کالا را گرفتیم به مساجدی که در آن زندگی می کنیم تحویل می دهیم تا به رزمندگان خط مقدم برسند و به گفته مادرم به دست برادرت می رسند و برادرت نیز از آنها استفاده می کند.


هفته حقوق بشر آمریکایی با زبان هنر مورد بحث قرار خواهد گرفت

وی گفت: متأسفانه این هفته را که سال هاست آن طور که باید و شاید هفته حقوق بشر آمریکایی نامیده می شود و شاید نتوانسته ایم با زبان هنر به این هفته بپردازیم. بیش از 33 سال از حادثه ایرباس می گذرد، اتفاقاً هنوز آنطور که باید این رویداد ضد بشری را به جهانیان ارائه نکرده ایم و این نقطه ضعفی است که در سال های اخیر نیز درباره آن صحبت شده است. آنها درست می کنند .

هنرمند بندرعباسی گفت: خاطرات خوبی از رزمندگان استان هرمزگان وجود دارد اما در کتاب های استان به آن ها توجه نشده است. بهتر است نهاد یا بنیادی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 21 تیر ایجاد شود تا یاد و خاطره این عزیزان اثرگذاری بیشتری به یادگار بماند، بیایید تکریم کنیم، در اذهان مردم تأثیر بگذاریم و با زبان این شهدا درباره این شهدا صحبت کنیم. هنر نسل جدید
فرزند شهید ابراهیم انصاریان گفت: در گذشته فرودگاه واقع در بندرعباس باید به نام این شهدا مزین شود و پیشنهاد دادیم در محل حادثه فانوس دریایی نصب شود و باید به سمتی برویم. به طور غیرمستقیم مردم را در مورد این حادثه آگاه کنید


باغ موزه دفاع مقدس هرمزگان; ما با ظرافت کار نکرده ایم

انصاریان افزود: در دوران دفاع مقدس درگیری های آبی در خلیج فارس در منطقه هرمزگان زیاد بود اما ما در این استان موزه حراست نداریم و امروز اگر بخواهیم به فرزندانمان چه بگوییم. برای صحبت از هنر، می بینیم که خیلی ظریف کار نکرده ایم و خاطره اگر راوی فیلم و اثر هنری شود، خودش راوی بسیاری از سوالات است.

وی گفت: امیدوارم این تعداد مشوقی برای برخی مسئولان باشد که بتوانیم این کار را انجام دهیم، در سال 1387 جشنواره خلیج فارس را پیشنهاد دادیم و امسال نیز جشنواره حقوق بشر آمریکایی در هرمزگان را با موضوعات مختلف ارائه می کنم. بگذارید زاویه فرهنگی و هنری را به گوش جهانیان برساند.

انصاریان خاطرنشان کرد: انشاالله با خرد جمعی بتوانیم حقی را که باید از دنیا بگیریم و با نگاهی متفاوت به همه مردم دنیا درک کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید