ورود گرد و غبار عراق به کشور/ بارش پراکنده باران در 8 استان


ساعت: 09:53
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840773

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت به مدت 4 روز در برخی استان ها، از انتقال گرد و خاک عراق به کشور امروز و فردا خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت هواشناسی کشور گزارش داد: روز بعد در برخی از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، قزوین، تهران، زنجان و البرز در بعدازظهر رگبار، وزش باد شدید موقت و همچنین احتمالاً پیش بینی می شود. گرد و غبار، تگرگ در مناطق مستعد.

در نواحی شمال غرب و غرب سواحل خزر به ویژه در بعدازظهر ابر، بارش، رگبار، وزش باد شدید موقت و گرد و خاک پیش بینی می شود.

در این دو روز شدت بارش ها در استان های اردبیل به تعداد آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و روز چهارشنبه 13 خرداد در اردبیل و استان های ساحلی دریای خزر بارش باران و وزش باد موقتی است.

بعدازظهر فردا و سه شنبه سوم خرداد، شرایط برای تشکیل توده گرد و غبار بر روی عراق و انتقال آن به کشورمان مهیا است. در این راستا در استان های واقع در غرب، شمال غرب، جنوب غرب و به تدریج در مرکز کشور، سواحل غربی دریای خزر و دامنه های البرز کاهش دید افقی، گرد و غبار و کیفیت هوا خواهیم داشت. .

وی گفت: طی دو روز آینده افزایش محسوس دما در مناطق شمالی و شرقی کشور خواهیم داشت.

از سومین سه‌شنبه خرداد تا بامداد پنجشنبه در مناطق ساحلی و دور از سواحل خزر در استان‌های مازندران و گلستان، دریا مواج و طوفانی است.

آسمان تهران فردا کمی ابری، بعد از ظهر وزش باد شدید، در برخی نقاط گرد و خاک پیش بینی می شود، حداکثر و کمینه دمای تهران فردا 32 و 21 درجه خواهد بود.

اهواز با بیشینه دمای 46 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و شهرکرد و ارومیه با کمینه دمای 7 درجه بالای صفر سردترین مراکز استان خواهند بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید