بارش شدید باران و احتمال جاری شدن سیل در 25 استان/خیزش گرد و غبار در 10 استان

بارش شدید باران و احتمال جاری شدن سیل در 25 استان/خیزش گرد و غبار در 10 استان

سازمان هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی، برف و باران و همچنین احتمال آبگرفتگی مسیل ها، افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها و آبگرفتگی معابر در 25 استان هشدار داد.

سازمان هواشناسی نسبت به تقویت سامانه بارشی و بارش برف یا باران، بروز مه، کاهش دید، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق دارای اقلیم گرم و بارش برف شدید، ریزش بهمن و کولاک در مناطق سردسیر هشدار نارنجی رنگی صادر کرده است. بالا و دامنه ها از سه شنبه تا پنجشنبه (11 تا 13 بهمن) بارش برف گزارش می شود.

این وضعیت جوی در روز سه شنبه در کرمانشاه، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، ایلام، تهران، شمال بوشهر، خوزستان، لرستان استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، بوشهر، خراسان جنوبی و پنجشنبه در آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، شمال بوشهر پیش بینی می شود.

در نتیجه این خطر هواشناسی، مسدود شدن راه‌های روستایی و اختلال در راه‌ها در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های واقع در رشته‌کوه‌های البرز و زاگرس، جاری شدن آب، طغیان مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و… اختلال در سفرهای بین شهری و درون شهری، اختلال در فعالیت های عمرانی، رعد و برق، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به صنعت کشاورزی، ریزش بهمن، اختلال در انتقال انرژی به ویژه برق و گاز دور از انتظار نیست. .

سازمان هواشناسی، آمادگی دستگاه های اجرایی برای برف روبی و بازگشایی مسیرها، پرهیز از سفرهای خارج از شهر، پرهیز از فعالیت های کوه نوردی و جابجایی عشایر، مدیریت مصرف و انتقال منابع انرژی به ویژه گاز و برق بدون توقف و سفر. در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پاکسازی توصیه قنات ها و کانال های آب عبوری از شهر، پاکسازی دهانه پل ها، انجام اقدامات پیشگیرانه در مقابل آسیب های احتمالی از جمله نمک پاشی توسط شهرداری ها، راهداری ها و سازمان های امدادی و مدیریت صحیح سازمان آب و فاضلاب و سایر دستگاه های اجرایی مسئول.

علاوه بر این هشدار، این سازمان همچنین از افزایش گرادیان فشار در سطح زمین و وزش باد شدید در مناطق مستعد خیزش گرد و غبار از سه شنبه تا چهارشنبه خبر داد.

این شرایط جوی روز سه شنبه در خوزستان، ایلام، بوشهر، فارس، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب و شرق اصفهان، خراسان رضوی و چهارشنبه در فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی. ، شرق و جنوب اصفهان، یزد پیش بینی می شود.

در نتیجه این خطر جوی، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع، احتمال آسیب به سازه های موقت و سست، احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال، امکان کاهش کیفیت هوا، وجود دارد. کاهش شعاع دید و احتمال تاخیر در پرواز.

احتیاط در رانندگی، پرهیز از بالا رفتن از ارتفاع، توقف نکردن و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره و ضعیف، استحکام سازه های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها، افزایش احتیاط هنگام کوهنوردی در کویر از جمله توصیه های این سازمان است. سازمان هواشناسی

اداره هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی، بارش باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق با اقلیم گرم و برف و احتمال کولاک در مناطق مرتفع و سردسیر، مه، کاهش دید از سه شنبه تا پنجشنبه (11 صبح تا 11 صبح الی 11 صبح الی 11 صبح الی 11) هشدار زرد داده است. ساعت 13 بهمن ماه) اعلام شد.

این شرایط جوی روز سه شنبه در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، اصفهان، بوشهر شمالی و یزد، چهارشنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، سمنان، گلستان، یزد، شمال فارس، اصفهان است. و روز پنجشنبه در آذربایجان شرقی، زنجان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، فارس، کوگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، همدان، کرمان، خراسان جنوبی، بوشرو، هرمزگان پیش بینی می شود.

در این شرایط لغزندگی جاده ها، کولاک در جاده های کوهستانی، احتمال مسدود شدن راه های روستایی به دلیل شدت برف یا باران، احتمال جاری شدن آب، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال افزایش ناگهانی سطح آب … رودخانه ها و جاده ها، اختلال در رفت و آمدهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت های عمرانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل و خسارت به صنعت کشاورزی، ریزش بهمن و اختلال در انتقال منابع انرژی به ویژه برق و گاز دور از دسترس نیست. انتظار می رود.

برای کاهش خسارات و خطرات، پرهیز از سفرهای غیرضروری، احتیاط و ترجیحاً پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر، مدیریت مصرف و انتقال منابع انرژی به ویژه گاز و برق، توقف نکردن و احتیاط در تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پاکسازی جاده ها و آبراه های درون شهری، پاکسازی دهانه پل ها و توصیه سایر اقدامات برای جلوگیری از آسیب های احتمالی.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی، یک پدیده جوی با اثرات منفی و خسارات احتمالی پیش بینی شده است. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک رویداد مضر صادر می شود. هشدار زرد به این معنی است که یک پدیده جوی رخ خواهد داد که ممکن است باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود. این هشدار برای اطلاع رسانی به مردم صادر می شود تا بتوانند برای مواجهه با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید