وضعیت هوای امروز 28 شهریور 1401 / بارش باران در برخی استان ها / خیزش گرد و خاک در منطقه مرزی ایلام و خوزستان

وضعیت هوای امروز 28 شهریور 1401 / بارش باران در برخی استان ها / خیزش گرد و خاک در منطقه مرزی ایلام و خوزستان

روز جدید کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران در برخی استان ها و گرد و خاک در محدوده مرزی ایلام و خوزستان خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی برای امروز شنبه 19 شهریور در استان های گیلان و مازندران و بخش هایی از استان گلستان بارش باران را پیش بینی کرد و گفت: استان های اردبیل، خراسان شمالی و خراسان شمالی رضوی، شمال شرق آذربایجان، کوه های سمنان و شرق. تهران نیز این شرایط را تجربه خواهد کرد و بارش باران در برخی مناطق به ویژه در ارتفاعات موقتی به صورت رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

وی با بیان اینکه فردا این بارش ها در استان های گیلان، مازندران، اردبیل، شمال شرق آذربایجان و دامنه ها و ارتفاعات البرز مرکزی ادامه دارد، گفت: روز دوشنبه ادامه بارش ها در ارتفاعات گیلان، مازندران و جنوب خواهیم داشت. ارتفاعات البرز

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز در مناطق جنوبی کشور از جمله ارتفاعات هرمزغان و فارس و فردا یکشنبه 20 شهریور ماه در دامنه ها و ارتفاعات هرمزگان، استان فارس و جنوب کرمان در محدوده ساعات بعدازظهر در نقاطی بارش باران، در نقاطی رعد و برق و وزش باد شدید است.

وی با اشاره به اینکه امروز و فردا در بخش‌هایی از شرق، شمال شرق و مرکز کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید خواهد بود، اعلام کرد: این شرایط منجر به خیزش گرد و غبار در در منطقه زابل به ویژه در شرق کشور و در استان‌های ایلام و خوزستان سرعت وزش باد به مدت چند ساعت افزایش یافت و موجب خیزش گرد و خاک در نوار مرزی دو استان مذکور شد.

به گفته وی، امروز و فردا آب های دریای خزر مواج خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی تهران آسمانی را صاف تا نیمه ابری پیش بینی کرد و گفت: پایتخت امروز تا چند ساعت وزش باد و حداکثر دما فردا به 33 درجه و کمینه به 20 درجه بالای صفر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید