وضعیت راه ها و جاده ها امروز 29 شهریور 1401 / افزایش گرد و خاک در برخی نقاط کشور / احتمال بارش شدید باران در اکثر استان ها

وضعیت راه ها و جاده ها امروز 29 شهریور 1401 / افزایش گرد و خاک در برخی نقاط کشور / احتمال بارش شدید باران در اکثر استان ها

روز جدید کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال بارش شدید باران، وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی نقاط کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی کشور گفت: طی 24 ساعت آینده در ساعات بعد از ظهر نواحی جنوبی کشور از جمله جنوب سیستان و بلوچستان، شمال کشور. و شرق هرمزگان، جنوب غرب کرمان و شمال در استان فارس شاهد بارش شدید باران، رعد و برق و وزش باد موقتی شدید هستیم.

وی شرایط جوی سایر مناطق کشور را آرام خواند و گزارش داد: علاوه بر مناطق مذکور، در کوه های شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل و رشته کوه های البرز مرکزی بارش پراکنده و خفیف خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا چهارشنبه 30 شهریور ماه در شمال کوه های هرمزگان، شمال استان فارس، جنوب کرمان و نواحی اصفهان، شرق کوگیلویه و بویار احمد بارندگی های طولانی مدت خواهیم داشت، گفت: در شرق. و آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه نیز بارش پراکنده خواهند داشت.

رفیعی همچنین بارش شدید باران را برای روز پنجشنبه در آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان و شمال کرمانشاه پیش بینی کرد و گفت: رعد و برق و وزش باد شدید گاهی در این استان ها رخ می دهد که باعث خیزش گرد و خاک در این مناطق می شود.

وی افزود: در دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز، تهران، قم، همدان، مکارزی و شمال اصفهان احتمال بارش پراکنده وجود دارد. همچنین امروز سه شنبه آب های جنوبی کشور به ویژه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و نواحی غربی دریای عمان نیز مواج و مواج خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان پایتخت را برای امروز سه شنبه 8 شهریور صاف تا نیمه ابری پیش بینی کرد و گفت: امروز تهران تا ساعاتی دیگر شاهد وزش باد خواهد بود و حداکثر دمای هوا در پایتخت به 33 درجه می رسد. بالای صفر.

دیدگاهتان را بنویسید