وضعیت راه ها و جاده ها امروز 18 دی 1401 / بارش برف و باران در جاده های 8 استان / ترافیک روان در اکثر جاده ها

وضعیت راه ها و جاده ها امروز 18 دی 1401 / بارش برف و باران در جاده های 8 استان / ترافیک روان در اکثر جاده ها

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجهه از بارش برف و باران در جاده های هشت استان کشور خبر داد و از افزایش 5.3 درصدی تردد جاده ها در شبانه روز گذشته خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی درباره آخرین وضعیت هواشناسی راه های کشور گفت: بر اساس آخرین گزارش های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راه در سراسر کشور، هم اکنون در برخی مناطق استان های آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان و اردبیل شاهد بارش برف هستیم. . همچنین در برخی مناطق استان های ایلام، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و مازندران بارش باران گزارش شد.

وی با بیان اینکه در شرایط برف و باران توصیه می شود رانندگان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، گفت: در شرایط زمستانی لازم است رانندگان تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و در جاده ها و گردنه های برفی استفاده کنند. باک ماشین در ابتدای سفر و داشتن غذای کافی و لباس گرم از دیگر مواردی است که در سفر در فصل زمستان توصیه می شود. هنگام رانندگی در برف و باران، رانندگی با سرعت مطمئنه، رعایت فاصله و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز، هشدار همیشگی پلیس به رانندگان است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان فرجه به وضعیت تردد در جاده ها نیز اشاره کرد و گفت: تردد در تمامی محورهای کشور و تنها در محور قزوین – کرج حوالی پل فردیس بدون مشکل در جریان است. شاهد ترافیک سنگین هستیم

شیرانی درباره محورهای دارای ممنوعیت تردد نیز گفت: محور قدیم خرم آباد – پلدختر تا اطلاع ثانوی مسدود است و تردد در مسیر متناوب محور خرم آباد – پل زال و محور خرم آباد – کوهدشت انجام می شود. همچنین محورهای ریگان – ایرانشهر، پونل – خلخال، جاسک – بشاگرد، شمشک – دیزین و فنوج – اسپکه نیز تا اطلاع ثانوی مسدود است.

وی درباره حجم ترافیک جاده ای نیز گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه های تردد شمار تردد در محورهای برون شهری نسبت به روز گذشته 5.3 درصد افزایش داشته است. اوج ترافیک بین ساعت 16 الی 17 و کمترین آن بین 3:00 صبح تا 4:00 بامداد بوده است. بیشترین تردد از محورهای اتوبان کرج – تهران، اتوبان کرج – قزوین، قزوین – کرج، اتوبان تهران – کرج و بزرگراه ساوه – تهران است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجهه با اعلام شماره 120 از رانندگان و مسافران خواست قبل از شروع سفر با این شماره تماس گرفته و از آخرین وضعیت جوی و ترافیک در جاده ها و همچنین محورهای دارای ترافیک و ترافیک مطلع شوند. محدودیت ها مناسب ترین زمان و مسیر را برای سفرهای خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید