وضعیت راه ها و راه ها امروز 20 بهمن 1401 / بارش برف و باران در جاده های 21 استان / ترافیک نیمه سنگین در محور خراز

وضعیت راه ها و راه ها امروز 20 بهمن 1401 / بارش برف و باران در جاده های 21 استان / ترافیک نیمه سنگین در محور خراز

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجهه از بارش برف و باران در جاده های 21 استان کشور خبر داد و گفت: در محور خراز جاده (جنوب به شمال) شاهد ترافیک نیمه سنگین بوده ایم. در محدوده امامزاده هاشم و گره چلاو.

سرهنگ احمد شیرانی درباره آخرین وضعیت جوی جاده های کشور گفت: در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، البرز، تهران، مازندران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قزوین، زنجان شاهد بارش برف و باران بوده ایم. استان های همدان، قم، لرستان، سمنان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، ایلام، گلستان، گیلان و کرمانشاه.

وی تاکید کرد: در این راستا رانندگان توجه داشته باشند که استفاده از زنجیر چرخ در محورها و گردنه های کوهستانی و برف روب ها الزامی است. رعایت فاصله مناسب و سرعت مطمئنه و پرهیز از سبقت غیرمجاز از دیگر دغدغه هایی است که رانندگان در شرایط برفی و بارانی باید رعایت کنند. اطمینان از سالم بودن وسایل زمستانی خودرو مانند برف روب و بخاری، پر بودن باک بنزین خودرو در ابتدای سفر و داشتن غذای کافی و لباس گرم از دیگر توصیه های پلیس به رانندگان است. همچنین به مردم توصیه می کنیم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی درباره وضعیت تردد در جاده های کشور گفت: با توجه به سیگنال های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راه در سراسر کشور، در حال حاضر ترافیک در محورهای مسیر در محورهای شمالی نیمه بار است. (جنوب به شمال) در محدوده تقاطع امامزاده هاشم و چلاو.

وی افزود: همچنین تردد در محور شهریار – تهران در محدوده میدان معادن نیمه شلوغ است و ترافیک در محور قزوین – کرج حدفاصل کردستان به مهراویلا و محدوده پل فردیس سنگین گزارش شده است.

وی ادامه داد: در محور کرج – قزوین حدفاصل محمدشهر – کردان و در محور ساوه – تهران حدفاصل دهشاد – فیروزبهرام ترافیک سنگینی وجود دارد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان فرجه گفت: محور قدیم خرم آباد – پلدختر تا اطلاع ثانوی مسدود است و تردد در مسیر متناوب محور خرم آباد – پل زال و محور خرم آباد – کوهدشت انجام می شود. انجام شد دو محور ریگان – ایرانشهر، مریوان – سقز نیز تا اطلاع ثانوی مسدود است.

وی افزود: محورهای مسدود غیرشریانی نیز شامل خوانسار – بویین، محور کوهرنگ – مسجد سلیمان (دروازه چری، تراز و شاه منصوری)، سروآباد – اورامانات (دروازه جالان)، سروآباد – کامیاران، زنجان – تهام – چورزک است که تا اطلاع بعدی مسدود شده اند

به گفته وی، در محورهای لاسم – ارجمند، وزک – بلده، سروآباد – پاوه، سیشرد – پادنا، هشتگرد جدید – طالکان، گنجنامه – تویسرکان، پونل – خلخال و شمشک – دیزین، انسداد فصلی وجود دارد.

شیرانی در پایان با اعلام شماره 120 از رانندگان و مسافران خواست قبل از شروع سفر با این شماره تماس گرفته و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده ها و همچنین محورهای دارای مسدود و محدودیت تردد، بیشترین انتخاب را انجام دهند. زمان سفر و مسیر مناسب خودتان

دیدگاهتان را بنویسید