وضعیت آب و هوای امروز 28 خرداد 1402 / بارش باران در اکثر استان ها / افزایش گرد و خاک در کمربند شرقی

وضعیت آب و هوای امروز 28 خرداد 1402 / بارش باران در اکثر استان ها / افزایش گرد و خاک در کمربند شرقی

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی کشور در روزهای آینده، همزمان از افزایش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در کمربند شرقی خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت آب و هوای کشور گفت: امروز پنجشنبه (28 خرداد) در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان. مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان شمالی و از بعدازظهر در مناطقی از اصفهان، یزد، شمال کرمان، شمال فارس و جنوب شرق سیستان و بلوچستان بارش باران، رعد و برق در مناطق همراه با تگرگ، وزش باد موقتی شدید گاهی همراه با گرد و خاک همراه است. پیش بینی می شود و این شرایط تا روز جمعه (29 خرداد) در خراسان شمالی، خراسان رضوی شمالی، سمنان، سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز شرقی پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در این روز برای برخی نقاط در اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و ارتفاعات البرز غربی افزایش ابر، بارش باران و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.

وی گفت: شنبه (30 خرداد) در نوار شمالی کشور و استان های قم، مرکزی، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان و یکشنبه (21 خرداد) در شمال غرب ارتفاعات و دامنه ها. البرز در سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر همرفتی، رگبار پراکنده و رعد و برق و وزش باد شدید موقت گاهی همراه با گرد و خاک.

وی با بیان اینکه روز دوشنبه (22 خرداد) افزایش ابر و بارش پراکنده در ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی و بخش هایی از مرکز کشور خواهیم داشت، گفت: لازم به ذکر است از امروز تا جمعه (خرداد) ساعت 18 تا 19 در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل و جنوب غرب کشور پس از چند ساعت وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود و امروز (28 خرداد) کاهش نسبی دما در شمال کشور.

وی تاکید کرد: طی دو روز آینده در شرق دریای عمان و از شنبه تا دوشنبه (20 تا 22 خرداد) در دریای عمان و شرق تنگه هرمز مواج پیش بینی می شود. و امروز (28 خرداد) دریای خزر هیجان انگیز خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی در پایان با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران امروز (28 خرداد) نیمه ابری تا ابری است، در استان رگبار و رعد و برق خواهد بود. چند ساعت طوفان، وزش باد شدید و در نقاطی رعد و برق گرد و خاک و گرد و خاک با حداقل دمای 21 و حداکثر 30 درجه سانتیگراد و در روز جمعه (29 خرداد) نیمه ابری، رگبار و رعد و برق و در نقاطی وزش باد با حداقل دمای 19 و حداکثر دما 29 درجه سانتیگراد.

دیدگاهتان را بنویسید