وضعیت هواشناسی امروز 10 تیر 1401 / خیزش گرد و خاک در غرب کشور / رگبار باران در برخی استان ها

وضعیت هواشناسی امروز 10 تیر 1401 / خیزش گرد و خاک در غرب کشور / رگبار باران در برخی استان ها

روز جدید : صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی از وزش باد شدید و گرد و خاک در غرب کشور و وقوع رگبار در برخی استان ها خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی دو روز آینده در بعدازظهر و اوایل شب در استان های شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات البرز و روز پنجشنبه (دوم تیر) در ارتفاعات خراسان رضوی و خراسان شمالی رگبار و رعد و برق موقت و وزش باد شدید خواهد بود.

وی افزود: طی دو روز آینده در ارتفاعات استان کرمان، برخی از نقاط سیستان و بلوچستان و هرمزگان در بعدازظهر ابر شکسته و رعد و برق گاهی رعد و برق و وزش باد. هوای پایدار و آسمان صاف روز جمعه (3 خرداد) در اکثر نقاط کشور و در روزهای شنبه و یکشنبه (14 و 14 تیرماه) در استان‌های شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، افزایش ابر همراه با رعد و برق و رگبار و رعد و برق موقت خواهد بود. وزش باد شدید پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی، طی دو روز آینده در برخی مناطق غرب، جنوب غرب، دامنه‌های مرکزی و جنوبی البرز وزش باد شدید خواهد بود.

وی افزود: توده ای از گرد و خاک در سوریه و شمال عراق تشکیل شده که با انتقال آن به نوار غربی و برخی نقاط مرکزی کشور طی دو روز آینده آسمان آن مناطق غبارآلود خواهد بود.

به گفته ضیائیان، دریای خزر و خلیج فارس طی سه روز آینده در دریای عمان و تنگه هرمز طوفانی خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور با بیان وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (دوم تیرماه) وزش باد صاف و گاهی شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۴ و یک حداکثر 36 درجه سانتیگراد در روز جمعه (3 تیرماه) صاف و در برخی نقاط وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای 25 و حداکثر دمای 34 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (اول و دوم تیرماه) اهواز با 47 و 45 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 11 و 9 درجه سانتیگراد سردترین مرکز استانهای کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید