پروژه اینترنت ماهواره ای بوئینگ چراغ سبز نشان داده است

پروژه اینترنت ماهواره ای بوئینگ چراغ سبز نشان داده است

روز جدید کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) به بوئینگ اجازه پرتاب 147 ماهواره در یک دوره 9 ساله را داده است. این شرکت می تواند با راه اندازی شبکه اینترنت خود به فضا به رقیب اصلی Starlink SpaceX تبدیل شود.

دیجیاتو: کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) مجوز پروژه اینترنت ماهواره ای بوئینگ را برای پرتاب 147 ماهواره در 9 سال صادر کرده است. این شرکت می تواند با راه اندازی شبکه اینترنت خود به فضا به رقیب اصلی Starlink SpaceX تبدیل شود.

در این پروژه 147 ماهواره برای پوشش اینترنت در سراسر جهان به فضا پرتاب می شود. بوئینگ در سال 2017 برای دریافت مجوز به FCC مراجعه کرد و اکنون نهاد تصمیم گیرنده به درخواست این شرکت چراغ سبز نشان داده است.

این پروژه شامل 132 ماهواره در مدار پایین زمین در ارتفاع 1056 کیلومتری و 15 ماهواره دیگر در مدار ثابت در ارتفاع 27355 تا 44221 کیلومتری است. بوئینگ می گوید قصد دارد از ماهواره ها برای ارائه خدمات اینترنت و ارتباطات به کاربران خانگی، کاربران دولتی و تجاری در ایالات متحده، پورتوریکو و جزایر ویرجین ایالات متحده استفاده کند تا در نهایت بتواند پوشش جهانی را برای همه کاربران فراهم کند.

تمامی 147 ماهواره در باند V پخش خواهند شد که دارای طیف فرکانس بالاتری نسبت به باندهای Ka و Ku Starlink SpaceX یا ماهواره های پروژه Kuiper Amazon هستند که هنوز مستقر نشده اند. استفاده از باندهای V می تواند سرعت انتقال داده ها را افزایش دهد، اما خطر تداخل بیشتر است، زیرا فرکانس های بالاتر نفوذ ذرات جامد را سخت تر می کند. اسپیس ایکس در حال پیگیری برنامه های مختلفی برای استفاده از باند V برخی از ماهواره های بعدی خود است. باندهای Ka و Ku نیز توسط ماهواره هایی که اینترنت را در طول پرواز خطوط هوایی تجاری ارائه می دهند، استفاده می شود.

اسپیس ایکس قبلاً ابراز نگرانی کرده بود که پیشنهاد بوئینگ برای پرتاب به مدارهای شلوغ در مدار پایین می تواند خطر برخورد با ماهواره های دیگر را افزایش دهد. به گزارش رویترز، در سال 2019 اسپیس ایکس به FCC اطلاع داد که شبکه بوئینگ می تواند تهدیدی برای تداخل ماهواره ای باشد. ماهواره های استارلینک اسپیس ایکس در ارتفاع حدود 550 کیلومتری به دور زمین می چرخند که شامل سری ماهواره های اینترنتی OneWeb می شود. در اوایل سال جاری، اسپیس ایکس و وان وب به سختی از یک برخورد نجات یافتند.

بوئینگ اکنون شش سال برای پرتاب نیمی از ماهواره های خود و نه سال برای استقرار کل شبکه زمان فرصت دارد. این شرکت از FCC خواست تا این الزامات زمانی را تغییر دهد تا نیاز به پرتاب تنها پنج ماهواره در شش سال اول را شامل شود. این شرکت همچنین از FCC خواست تا 12 سال برای پرتاب همه ماهواره ها فرصت داشته باشد، اما کمیسیون فدرال این درخواست را رد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید