مشکل اصلی زنجانرود نفوذ فاضلاب شهری است/ راشا کاسپین موظف به استانداردسازی خروجی فاضلاب شد.

وی با بیان اینکه 5 طرح در استان اپفن مصوب شده است که مربوط به بررسی تهدیدات و راهکارهای مرتبط با آلودگی زنجانرود است، افزود: از نظر کیفی 3 دسته رودخانه در کشور وجود دارد. خوب، متوسط ​​و بد و زنجانرود یکی از این رودخانه هاست. این بد است.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه این رودخانه از سمت شرق زنجان تا 90 کیلومتری جاده تبریز ادامه دارد، گفت: عمده مشکلات مربوط به آب های سطحی و فاضلاب ورودی به این رودخانه از سمت شهر زنجان است. آلودگی شیمیایی، کشاورزی، سموم در این رودخانه وارد شده و میزان آلودگی رودخانه را افزایش می دهد.

وی در خصوص ورود پساب های صنعتی آلوده به این رودخانه تصریح کرد: مشکل عمده ای به دلیل آلودگی های صنعتی وجود ندارد و تنها یکی از ورودی های آلودگی به زنجانرود رودخانه دریای خزر است که تا حد زیادی کنترل شده است، هرچند نیاز به اقداماتی از طریق محیط زیست محیطی دارد. با این حال، شرکت موظف است تا پایان سال جاری تولید را به طور کامل استاندارد کند.

یافدیان با بیان اینکه ناخالصی های مصرفی شرکت راشا باعث شده تا میزان تولید این کارخانه بهبود یابد، گفت: البته فاضلاب این کارخانه همچنان مشکل دارد.

وی ادامه داد: حساسیت ویژه ای برای فاضلاب شهری ایجاد شده و به دنبال رفع مشکلات مربوط به این مشکل با راهکارهای سریع تری هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید