انتقال پکیج تصفیه فاضلاب و دفع پکیج تصفیه فاضلاب

دلیل طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب

دلیل اصلی طراحی آن جلوگیری از شیوع بیماری های عفونی و ورود مواد آلی مضر به محیط زیست در محیط هایی است که به شبکه مرکزی فاضلاب متصل نیستند. به عنوان مثال در واحدهایی مانند بیمارستان ها یا اردوگاه های نظامی و امدادی و حتی مجتمع های مسکونی می توان از این ابزار و تجهیزات برای تصفیه فاضلاب استفاده کرد. پساب هایی که آلوده و بیماری زا هستند پس از هدایت به سیستم تصفیه فاضلاب و طی مراحل مختلف تصفیه، به فاضلاب تمیز و بی بو تبدیل می شوند، پس از ضدعفونی با ترکیبات کلر یا ازن مطابق با استانداردهای زیست محیطی، می توانند به آب های سطحی و زیرزمینی تخلیه شوند. برای آبیاری دوره ای استفاده خواهد شد.

روش تصفیه فاضلاب چیست؟

از جمله مواردی که پس از پوشیدن پکیج تصفیه فاضلاب مهم تلقی می شود، روش های تصفیه فاضلاب از طریق این محصول بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. وجود مواد آلی، باکتری، مواد شوینده و موارد دیگر در فاضلاب زنبورهای مسکونی و اداری دو نوع فاضلاب ایجاد می کند. آب خاکستری به آبی اطلاق می شود که در فرآیند شستشو و فاضلاب حاصل از توالت ها و سرویس های بهداشتی ایجاد می شود. این دو گروه ویژگی های خاصی دارند و آلاینده های موجود در آنها متفاوت است. ترکیب این دو گروه با یکدیگر منجر به ایجاد فاضلاب های انسانی و بهداشتی می شود که نفوذ آن به داخل زمین باعث بروز بیماری ها و مشکلات زیست محیطی بسیاری شده است. از این رو در طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب از یک سری روش ها برای حذف آلاینده های مختلف از پساب استفاده شده است. مروری بر روش های مورد استفاده در بسته تصفیه فاضلاب انسانی و بهداشتی به شرح زیر است:

تصفیه فیزیکی فاضلاب خانگی

یکی از اولین اقداماتی که در طراحی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی در نظر گرفته شده است، استفاده از روش های فیزیکی حذف آلاینده ها می باشد. در این مرحله فعالیت های انجام شده شامل جمع آوری زباله و حذف مواد جامد از فاضلاب است و در این مرحله مواد آلاینده و آلی قابل حذف نیستند. لازم به ذکر است که حمل پکیج تصفیه فاضلاب و راه اندازی آن از مهمترین موارد می باشد.

استفاده از بسته فاضلاب بهداشتی تمام شده

فاضلاب تولید شده در محیط های مختلف از نظر مواد آلی و آلاینده های موجود در آن کاملاً متفاوت است. در نتیجه نیاز به تصفیه آنها در برخی محیط ها کاملا ضروری است و تنها راه جلوگیری از آسیب به افراد و محیط زیست است. پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی بیشتر در مواقعی استفاده می شود که امکان اتصال به فاضلاب شهری مرکزی وجود نداشته باشد و یا انواع آلاینده های موجود در آنها کاملا مضر باشد. بر این اساس، کاربردهای اصلی پکیج تصفیه فاضلاب انسانی و بهداشتی عبارتند از:

  • اردوگاه های نظامی و آموزشی
  • مراکز تفریحی
  • هتل ها
  • فرودگاه
  • پایانه های مسافربری
  • کارخانه های صنعتی بزرگ در نزدیکی رودخانه ها و دریاچه ها
  • بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی
  • شهرک هایی که امکان اتصال به شبکه فاضلاب مرکزی را ندارند


images 1662205936 خبر خاکستری

تصفیه شیمیایی فاضلاب انسانی

برای از بین بردن بسیاری از آلاینده های زهکش باید مواد شیمیایی مختلفی را به زهکش تزریق کرد. به عنوان مثال در این مرحله کلرزنی، تزریق ازن، هوادهی و شفاف سازی با مواد مختلف انجام می شود. یکی از مهمترین کارهایی که در این مرحله انجام می شود حذف ذرات کلوئیدی با تزریق مواد منعقد کننده است که در شفافیت آب تاثیر خواهد داشت. اگر می خواهید پک تصفیه فاضلاب به همراه داشته باشید، این مجموعه می تواند در این مسیر به شما کمک کند.

تصفیه فاضلاب خانگی و خانگی با روش های بیولوژیکی

یکی دیگر از مراحل مهم در اجرای پکیج تصفیه فاضلاب، استفاده از فرآیندهای هوازی و بی هوازی است. فرآیند لجن فعال با هوادهی عمیق با کشت معلق یا رشد ثابت باکتری های هوازی انجام می شود. راندمان تصفیه فاضلاب حدود 95 درصد حذف آلاینده ها با شاخص های BOD، COD و TSS است و در صورت لزوم می توان برای تصفیه فاضلاب اضافی راکتورهای بی هوازی و آنکسیک اضافه کرد. توجه داشته باشید که روش معمولی لجن فعال دارای معایبی است، از جمله نیاز به تاسیسات تصفیه لجن. زیرا در بسته بندی از روش لجن فعال گسترده استفاده می شود.

بررسی اجزای بسته بندی برای تصفیه فاضلاب های انسانی و بهداشتی

بسته به نوع فاضلاب قسمت های مختلفی برای آن در نظر گرفته می شود و هر واحد تصفیه فاضلاب کامل دارای لوازم جانبی لازم از قبیل تجهیزات جمع آوری زباله، سیستم پمپاژ، فن هوادهی، زلال سازی، تجزیه لجن، مخزن ضدعفونی و تابلو برق همراه با کابل و لوله های ارتباطی.. مخازن پکیج از ورق های فلزی کربن استیل ساخته شده و با پرایمرها و پوشش های اپوکسی در برابر عوامل خوردگی محافظت می شوند. برخی از مخازن از پلی اتیلن و فایبرگلاس ساخته شده اند که به عنوان راکتورهای تصفیه فاضلاب عمل می کنند.

طراحی و تخلیه پکیج تصفیه فاضلاب

در ساخت و حمل و نقل پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی چهار بخش مهم وجود دارد که عبارتند از:

هوادهی در این روش به صورت هوادهی عمیق است. در این بخش، تجزیه بیولوژیکی فاضلاب ورودی انجام می شود و به دلیل نداشتن بو، معمولاً از روش هوازی استفاده می شود.


  • حوضه رسوب ثانویه

با تجزیه فاضلاب، لجن به دست آمده در قسمت هوادهی در این قسمت ته نشین می شود، مقداری از لجن ته نشین شده به قسمت هوادهی و بقیه به مخزن لجن منتقل می شود تا پس از آسیاب لجن تخلیه شود. خروجی این بخش توسط وینچ هایی که در بالا قرار دارند به قسمت کلرزنی منتقل می شود.

رسوبات حاصل از ته نشینی ثانویه در این قسمت تثبیت و رسوب می کنند.

برای حذف باکتری ها و آلاینده های مضر باقی مانده در فاضلاب، کلرزنی برای بهبود کیفیت فاضلاب انجام می شود.


images 1662205939 خبر خاکستری

آخرین کلمه

در این مطلب توضیحات کامل و جامعی در خصوص دفع پکیج تصفیه فاضلاب و حمل و نقل پکیج تصفیه فاضلاب (پکیج تصفیه فاضلاب قابل حمل) ارائه شده است. همانطور که اشاره شد؛ داشتن پکیج تصفیه فاضلاب برای نظافت و حفظ محیط زیست و سلامت انسان بسیار مهم است. بنابراین، بسیاری از شرکت ها بسته بندی فاضلاب را با استفاده از مواد اولیه مختلف تولید می کنند. اما مجموعه های متعددی وجود دارد که مراحل حمل و نصب را پوشش می دهد. در همین راستا این مجموعه کلیه مراحل حمل پکیج تصفیه فاضلاب را بدون نصب و نصب در محل پوشش می دهد تا هیچ گونه نگرانی برای مشتریان ایجاد نشود. امیدواریم مطالب ذکر شده در این مطلب برای شما مفید بوده باشد. همچنین لازم به ذکر است در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص حمل پکیج تصفیه فاضلاب می توانید با کارشناسان شاغل در این مجموعه ارتباط برقرار نموده و راهنمایی های لازم را جهت حمل آن دریافت نمایید.

منبع:

پکیج تصفیه فاضلاب

دیدگاهتان را بنویسید