دفع فاضلاب سلامت مردم کلانشهر زاهدان را تهدید می کند


ساعت: 12:18
تاریخ انتشار: 1301/08/18
کد خبر: 1909713

دفع نخاله های ساختمانی همچنان یک چالش شهری در زاهدان است. چالشی که می تواند در مناطق متروکه محدوده شهر مشکل سازتر باشد و مخاطرات زیست محیطی ناشی از آن شهروندان را به خطر بیاندازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اشرامون، ریختن خاک و حمل نخاله های ساختمانی در جاده ها و پل هوایی ها باعث آلودگی بصری و طبیعت ناخوشایند می شود به طوری که چشم هر بیننده ای را آزار می دهد و از سوی دیگر ریختن خاک و آوار باعث مسدود شدن جاده و طبیعت آن می شود. خسارت جانبی و مالی به شهروندان وارد شود.

ریختن نخاله های ساختمانی در اماکن مسکونی، خیابان ها و محدوده شهرها خلاف قوانین و مقررات است. گاهی مردم به دلیل عدم آگاهی نسبت به آثار منفی ریختن نخاله های ساختمانی در شهر، زباله ها را در محل نامناسب پرتاب می کنند و مشکلاتی را برای شهر و همشهریان زاهدانی ایجاد می کنند.

با توجه به تمایل روزافزون مردم شهر زاهدان به تخریب و نوسازی، شاهد تولید بالای نخاله های ساختمانی هستیم، در صورتی که شهرداری برنامه ای برای ساماندهی و بازیافت نخاله های ساختمانی نداشته باشد، در آینده ای نزدیک، نخاله های ساختمانی تولید خواهد شد. برای کلانشهر زاهدان بحرانی خواهد شد.

زباله‌دانی و نخاله‌های ساختمانی معضلی است که مشکلات عدیده‌ای ایجاد خواهد کرد و حتی افزایش سگ‌های ولگرد یکی از مشکلات اصلی دفن زباله زاهدان است.

یکی از شهروندان زاهدانی با گلایه از عدم ساماندهی و نگهداری نخاله های ساختمانی در خیابان دانش به خبرنگار ما گفت: بیشتر نخاله های ساختمانی شهر در این مکان تخلیه می شود و در آینده ای نزدیک این مکان به مرکز سایر مکان ها تبدیل خواهد شد. مجموعه ضایعات. بودن

پراکندگی نخاله های ساختمانی در نقاط مختلف یکی از مشکلاتی است که شهروندان با آن دست به گریبان هستند.

برخی از شهروندان زباله های ساختمانی خود را در اطراف شهر و در فاصله بسیار کمی از محل زندگی مردم می ریزند.

میری سروند زاهدانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: متاسفانه مکان مناسبی برای تخلیه زباله وجود ندارد و زباله ها و زباله ها اغلب در نزدیک ترین مکان و در حاشیه شهر ریخته می شود که علاوه بر ایجاد منظره بسیار نامناسب و زشتی برای بلوارهای شهر منجر به آلودگی می شود.» مشکلات زیست محیطی در شهر زاهدان.

به گفته وی، کامیون ها در روز روشن زباله های ساختمانی را بدون ترس از مسئولان در حاشیه خیابان ها یا در لاین تخلیه می کنند.

زباله های ساختمانی باید در مناطق تعیین شده دفع شوند

محمدرضا مقدم مدیر خدمات شهری شهرداری زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: نخاله های ساختمانی اطراف و حاشیه شهرها و همچنین سطح شهری بدون مالک است و مردم باید در این امر با شهرداری همکاری کنند. توجه.

وی با بیان اینکه این زباله های شهری توسط شهرداری جمع آوری می شود، افزود: مردم با رعایت این معضل و جلوگیری از ریختن زباله در مناطق شهری و حاشیه شهر با شهرداری همکاری و همکاری کنند.

مدیر خدمات شهری زاهدان از شهروندان خواست از رها کردن نخاله های ساختمانی در معابر شهری خودداری کنند، گفت: زباله های ساختمانی در مکان های تعیین شده تخلیه شود و شهروندان در صورت مشاهده موانع می توانند از سامانه 137 استفاده کنند. انباشت زباله و نخاله های ساختمانی حتی اگر اندک باشد تماس بگیرید و به مدیریت شهری اطلاع دهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید